مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: در هفته دفاع مقدس امسال هفت پروژه بزرگ شهری توسط شهرداری قم افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 21 September 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی کلانترزاده با اشاره به پروژه‌های در دست افتتاح برای هفته دفاع مقدس امسال و یا پروژه‌هایی که عملیات اجرایی در این هفته آغاز خواهد شد، اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود، باغ پرندگان شهر قم است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه این پروژه با هزینه ۳۱ میلیارد تومانی از محل بودجه شهرداری قم و سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا شده است، افزود: در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح و تکمیل عملیات عمرانی این پروژه را خواهیم داشت اما بهره برداری از آن و در اختیار عموم قرار گرفتن باغ پرندگان منوط به ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خواهد بود.

کلانترزاده با اشاره به اینکه مساحت این پروژه ۱۲۰ هزار متر مربع است، اضافه کرد: عمده اهداف اجرای این پروژه بهبود سرانه فضای سبز، ایجاد مکان‌های تفریحی و گردشگری در کنار ظرفیت والای قم یعنی زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) و افزایش شور و نشاط اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه مبنای ایجاد باغ پرندگان حضور پرندگان در یک محیط طبیعی و کارشناسی شده است، ادامه داد: در این مجموعه گونه‌های پرندگان حاره‌ای و استوایی، پرندگان شکاری، زینتی و آبزی نگهداری می‌شوند و با امکاناتی که برای آن دیده شده به زودی به یکی از مراکز مهم گردشگری در قم تبدیل خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم پروژه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را پروژه مهم دیگری دانست که در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از میراث ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پر شور انقلاب اسلامی گفت: این بوستان علاوه بر داشتن المان‌های هشت سال دفاع مقدس، از موقعیت توپوگرافی زیبایی برخوردار بوده و در آینده به یکی از زیباترین بوستان‌های شهری تبدیل می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به هزینه ۲۵ میلیارد تومانی برای اجرای فاز اول پروژه باغ موزه دفاع مقدس، افزود: افتتاح پایگاه مرکزی پشتیبانی خدمات شهری با هزینه 8 میلیارد تومانی و تأمین تجهیزاتی مانند لودر، جرثقیل، بابکت و… از دیگر پروژه‌های مهمی است که هفته دفاع مقدس امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کلانترزاده با اشاره به افتتاح مجموعه مدیریت بحران و سالن چند منظوره عترت در منطقه هشت شهرداری قم، گفت: این مجموعه برای ارائه خدمات اضطراری به شهروندان در مواقع بحران ساخته شده و در وضعیت عادی هم می‌تواند عرصه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی باشد.

وی با اشاره به هزینه 3.5 میلیارد تومانی برای اجرای مجموعه مدیریت بحران و سالن چند منظوره عترت، افزود: در جوار این سوله هم بوستان عترت با هزینه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی و مساحت ۲۴هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

کلانترزاده به آغاز عملیات ساخت ایستگاه مرکزی آتش نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: این پروژه با مساحت ۸ هزار متر مربع در سه بلوک و در موقعیتی ممتاز ساخته خواهد شد.

وی افزود: تکمیل این پروژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای سال جاری 3 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم ادامه داد: ساخت مجتمع مسکونی تجاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قالب یک پروژه بزرگ سرمایه گذاری هم در این ایام آغاز خواهد شد.

وی گفت: این مجتمع ۱۴ هزار متر زیربنا دارد که در ۱۱ طبقه و با ۷۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری به صورت مشارکت شهرداری و بخش خصوصی اجرایی می شود.

کلانترزاده اضافه کرد: از دیگر اقدامات هفته دفاع مقدس امسال کاشت ۶۰۰۰ درخت سرو وهمچنین درختان مثمر به یاد شهدای عزیز قم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار