با شعار «ما قوی هستیم» ؛
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای 40 عنوان برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲ 20 September 2020

محمد عیدی با اشاره به تدارک 40 عنوان برنامه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس از 31 شهریورماه و با شعار «ما قوی هستیم» در دو بخش برنامه‌های مجازی و عرصه‌محور برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های مجازی سازمان در هفته دفاع مقدس از صفحه اصفهان فرهنگ(isfahanfarhang)، صفحات شهرداری‌های مناطق 15گانه و مراکز و دفاتر تخصصی سازمان در فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد که شامل برنامه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری در برگزاری برخی از این برنامه‌ها ادامه داد: بخشی از برنامه‌های عرصه‌محور با محوریت فرهنگسرای پایداری و در قالب غبارروبی از مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و تجلیل از آنها در برنامه «بماند به یادگار» از سوی ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق 15گانه برگزار می‌شود.

عیدی با اشاره به اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس در چند نقطه پرجمعیت شهر اصفهان از سوی دفتر تخصصی تئاتر گفت: رویداد نمایشی «رقص پروانه‌ها» از دوم تا هشتم مهرماه اجرا خواهد شد.

وی نمایش هشت قطعه عکس با موضوع دفاع مقدس اثر استاد مجید کورنگ بهشتی در موزه هنرهای معاصر، معرفی هفت فیلم با موضوع دفاع مقدس از سوی دفتر تخصصی سینما در فضای مجازی و گفت‌وگوی مردمی با عنوان «اگر دفاع مقدس نبود» در تبیین ارز‌ش‌های دفاع مقدس از سوی اداره ارتباطات سازمان و انتشار آن در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در هفته دفاع مقدس دانست.

وی بیان کرد: فراخوان شب شعر با موضوع زن و دفاع مقدس، نمایشگاه دستاوردهای زنان و نشست تخصصی "زنان جهادی" از جمله برنامه‌های بانوسرای آفتاب در هفته دفاع مقدس است.

معاون شهردار با اشاره به روزشمار دفاع مقدس در برنامه «طائران قدسی» تصریح کرد: در این برنامه که از سوی فرهنگسرای پایداری و به صورت زنده در فضای مجازی برگزار می‌شود، هر روز یکی از فرماندهان اصفهانی به روایت‌گری از سا‌ل‌های دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین این فرهنگسرا برگزاری دو برنامه‌ مجازی با عنوان «من زنده‌ام» و «کاش دنیا بداند» به منظور ارائه روایتی متفاوت از زنان در دفاع مقدس را در دستور کار دارد که در آنها کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد خوانش می‌شود.

به گفته عیدی، فرهنگسرای پایداری در طول هفته دفاع مقدس تکمیل و توسعه نرم‌افزار "آسمانیها" در گلستان شهدا و جمع‌آوری خاطرات و تصاویر شهدا را نیز در دستور کار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت ورزشی و تفریحی این سازمان در هفته دفاع مقدس اضافه کرد: برگزاری مسابقات کاراته وان ساحلی دختران و پسران و تکواندو ساحلی، همچنین رونمایی از بازی فکری با موضوع دفاع مقدس و با عنوان «رمز پایداری»، ارائه پنج معما در قالب مسابقه مجازی با موضوع دفاع مقدس در صفحه تفریح شهر و برنامه «کتاب‌ساز» در قالب نگارش، طراحی و نقاشی کتاب با محوریت دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این معاونت است.

وی با اشاره به تولید سرودهای ویژه دفاع مقدس و انتشار در فضای مجازی در برنامه «سرود بیداری» از سوی اداره فرهنگی اجتماعی منطقه یک گفت: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 2 نیز به اجرای برنامه «آن مرد» می‌پردازد که در آن، نوجوانان با انتخاب یک شهید و تحقیق درباره زندگی او، نتیجه را به فرهنگسرای معلم ارائه می‌کنند. اداره فرهنگی اجتماعی منطقه سه نیز با تدارک برنامه «مدال» به تولید نماهنگ شعرخوانی توسط فراز ملکیان شاعر اصفهانی با موضوع دفاع مقدس می‌پردازد که از صداوسیمای مرکز اصفهان پخش خواهد شد.

وی افزود: مراسم نکوداشت نویسندگان دفاع مقدس ساکن در منطقه چهار با عنوان «با ستاره‌ها» از سوی اداره فرهنگی اجتماعی منطقه چهار در باغ غدیر برگزار می‌شود. همچنین اداره فرهنگی اجتماعی منطقه پنج عطرافشانی مزار شهدای گمنام صفه و سپاهان‌شهر، برگزاری یادواره 41 شهید سپاهان‌شهر با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و با همکاری دفتر امام‌ جمعه این شهر با عنوان «سمفونی عشق و حماسه» و تولید قطعه پلاک 8 با اجرای بابک قدمایی را در دستور کار دارد.

عیدی با اشاره به افتتاح سالن اجتماعات گلستان شهدا با همکاری اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 6 ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بانوان با موضوع مواسات و ایثار در فرهنگسرای سلام با عنوان «نسیم مهر»، بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه «حماسه ایثار» شامل تصاویر شهدا و نمایش یک خط از وصیت‌نامه آنان در فرهنگسرای مهر، برنامه‌های اداره فرهنگی اجتماعی منطقه هشت در هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 10 در طول این هفته به راه‌اندازی کاروان سرودهای دفاع مقدس با عنوان «کاروان عاشقی»، برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی و رونمایی از ابربازی رمز پایداری و روایت روزهای به‌یادماندنی از زبان یاران جنگ در فرهنگسرای استاد همایی در برنامه «روای انقلاب» می‌پردازد. اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 11 نیز در برنامه «یاد ماندگار»، برگزاری یادواره هفت شب در هفت محله رهنان، عطرافشانی و گل‌آرایی گلزار شهدای رهنان، پخش کلیپ و تیزر از 40 سالگی دفاع مقدس در سطح محلات و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس از تصاویر سرداران سادات، روحانیون و جوانان را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نمادین کاروان‌های اعزام به جبهه به همراه روایت‌گری و اجرای سرود در برنامه «قرار عاشقی»، گرامیداشت و تعویض عکس مزار شهدای دستگرد در برنامه «مردان آسمانی» و تولید کلیپ، فضاسازی گذر فرهنگی کوثر و خاطره‌گویی و روایت‌گری آنلاین در پارک کوثر در برنامه «راویان عاشق» و «ستاره‌های پرفروغ» نیز از جمله برنامه‌های ادارات فرهنگی اجتماعی مناطق 12، 13 و 15 در هفته دفاع مقدس است.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، از ابتدای مهرماه چند هزار دفتر مشق حاوی چهار داستانک درباره چهار شهید دانش‌آموز اصفهان نیز در مدارس شهر به‌ویژه مدارس مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌شود.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای دریافت جدول برنامه های هفته دفاع مقدس می توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار