مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: ۲۵ درصد عشایر این خطه به دلیل مشکل تامین برق دکل‌ها، از خدمات مخابرات بی بهره‌اند.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ 20 September 2020

مختار اسفندیاری خواهان تامین برق دکل‌های مخابراتی برای مناطق عشایرنشین استان اصفهان شد و افزود : براساس قانون برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ۸۰ درصد مناطق با حداقل ۲۰ درصد خانوار را زیر پوشش شبکه مخابراتی قرار دهد که مناطق عشایری مشمول این قانون است.

مدیرکل امور عشایر اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ نقطه فاقد پوشش شبکه مخابراتی در استان شناسایی شده است تصریح کرد: اداره کل ارتباطات برای نصب دکل در حداقل ۶ نقطه مشکلی ندارد اما مشکل اصلی در این زمینه تامین برق این دکل‌های مخابراتی است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی عشایر در سال گذشته، مقرر شده که وزارت ارتباطات به منظور تامین برق این دکل‌ها هماهنگی‌های لازم را با وزارت نیرو انجام دهد ولی وزارت نیرو عنوان کرده که توان مالی برای حمایت از تامین برق این دکل‌ها در استان را ندارد.

اسفندیاری با بیان اینکه برخی از این نقاط کور، مناطق حساس بین شهری و حاشیه جاده‌های آسفالت است اظهارداشت: امور عشایر استان اصفهان مسیرها و جاده‌های موردنیاز برای نصب و راه اندازی این دکل‌ها را احداث خواهد کرد.

وی ایجاد دکل‌های مخابراتی در مناطق عشایری را کمک به توسعه جامعه عشایر دانست و بیان کرد: اگر ما به زندگی عشایر دست نزنیم و فقط زیرساخت‌های اولیه لازم برای زندگی راحت را برای آنان تامین کنیم در دراز مدت جامعه پایدارتری خواهیم داشت و نیز تولید کشور لطمه نمی‌بیند زیرا تولیدات عشایر در همه زمینه‌ها برای تولید کشور کمک کننده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار