رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با تاکید بر این مطلب که باید بپذیریم که امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: افزایش قیمت ها در بازار خودرو بخشی ناشی از هیجانات مردم و بخشی ناشی از تنگناها و نبود مدیریت مناسب دو خودروساز اصلی کشور است.
کد خبر: ۹۰۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 18 September 2020

نعمت الله اکبری در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازارهای مختلف، اظهار کرد: متاسفانه درآمدهای ارزی ناشی از صادرات در کشور به حداقل خود رسیده و همچنین درآمدهای صادرات نفتی نیز تقریبا به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز واردات کشور به شدت تحت تاثیر ارز قرار گرفته است، گفت: اگر سال ۹۷ حدود ۹۰ میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم، سال گذشته این عدد به نزدیک ۴۸ میلیارد دلار رسید و امسال نیز پیش بینی می شود از ۳۰ میلیارد دلار بیشتر نشود.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه به دلیل محدودیت و تنگناهای ارزی امروز در حوزه واردات دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: مردم امروز باید شرایط جامعه را درک کنند، چراکه کشور به نوعی درگیر جنگ به معنای واقعی است.

وی با انتقاد از حرکت های هیجانی مردم در بازارهای ارز، طلا، سکه و حتی بورس، ادامه داد: متاسفانه رفتار هیجانی مردم موجب افزایش قیمت خودرو شده است و تاکید دارم که قیمت ها در بازار خودرو کاملا غیرواقعی است و از سوی دیگر به دلیل تنگناهای ارزی دولت توان واردات خودروهای خارجی را ندارد.

 اکبری گفت: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا تحریم ها را کاهش دهیم و از راه درست در اقتصاد کشور حرکت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در خصوص نگرانی هایی نسبت به اینکه اقتصاد ایران با توجه به شرایط فعلی به سمت اقتصاد ونزوئلایی در حال حرکت است، اظهار کرد: اقتصاد و مردم ایران با اقتصاد ونزوئلا متفاوت هستند و فروپاشی در انتظار اقتصاد کشور ما نخواهد بود.

وی با پیش بینی نرخ تورم، اظهار کرد: باید بپذیریم که امروز در شرایط جنگی قرار داریم که ضوابط خاص خود را دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز کشور را تامین کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار