ارجمند گفت: با شناسایی ۳۴ مورد جدید ابتلا به «کرونا» در جهرم و خفر، شمار مبتلایان به این بیماری به سه هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ 18 September 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سیدمجید ارجمند» با اشاره به آغاز فصل پاییز و بیم شیوع موج سوم بیماری «کرونا» در شهرستان جهرم، گفت: این مهم سبب شده تا مردم را در جهت تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و شست و شوی مداوم دست ها آگاه کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه در صورت بروز علائم بیماری باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه شود، افزود: عدم به موقع و زودهنگام به مراکز درمانی علت عمده مرگ و میرهای بیماران کرونایی بوده است.

 

وی توصیه به استفاده از ماسک را همچنان از مهمترین عوامل بازدارنده از نفوذ ویروس کرونا به بدن انسان ها دانست و از مردم خواست این مهم را جدی گرفته و به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه در بیمارستان پیمانیه جهرم تمام درمان های پیشنهادی برای بیماران کرونایی انجام می شود، تصریح کرد: تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و رفتار مردم و جامعه نقشی تاثیرگذار در مهار این بیماری دارد.

 

وی به آخرین وضعیت بیماری «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر تا روز پنج شنبه ۲۷ شهریورماه اشاره کرد و گفت: با شناسایی ۳۴ مورد جدید ابتلا به «کرونا» در جهرم و خفر، شمار مبتلایان به این بیماری به سه هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: براین اساس تعدادكل مبتلايان به کووید۱۹ در شهر جهرم ۲ هزار و ۴۳۳ نفر، در بخش سیمکان ۱۰۷ نفر و در بخش کردیان ۷۶ نفر بوده است.

 

وی همچنین به آمار مبتلایان به این بیماری در شهرستان خفر نیز اشاره کرد که از ابتدای شیوع «کرونا» تا کنون به ۳۰۶ نفر رسیده است.

 

ارجمند ادامه داد: تعداد کل مبتلایان غیر بومی نیز که از دیگر شهرستان های استان فارس برای درمان به شهرستان جهرم مراجعه کرده اند تا کنون به ۲۷۸ نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی بیماران که نیاز به بستری ندارند در منزل طول دوره درمان را سپری می کنند، افزود: این تعداد بیمار ۲۷۴ نفر بوده که با قرنطینه خانگی در حال گذراندن طول درمان خود هستند.

 

ارجمند با اشاره به مراحل نمونه گیری از بیماران در مراکز درمانی جهرم و خفر، گفت: تا به امروز تعداد ۹ هزار و ۸۸۲ نمونه از بیماران مراجعه کننده به مراکز تشخیص «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر گرفته شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین به بهبود یافتگان کرونایی نیز اشاره کرد و گفت: از سه هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به «کرونا»، تعداد ۲ هزار و ۹۲۶ نفر به بهبودی کامل رسیده و از قرنطينه خارج شده اند.

 

ارجمند به فوت شدگان ناشی از «کرونا» هم اشاره کرد که در هفته اخیر خوشبختانه موارد فوتی وجود نداشته و شمار تلفات این بیماری همچنان ۷۸ نفر بوده است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار