معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در چند روز اخیر گزارش‌های ما نشان می‌دهد که ۱۶۳ دانش آموز این استان مبتلا به کرونا داریم و ۲ هزار و ۸۶۳ دانش آموز هم یکی از اعضای خانواده‌شان گرفتار این بیماری شده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵ 18 September 2020

بهروز کلیدری با اشاره به خطر شیوع ویروس در مدارس تصریح کرد: در این مدت ۴۸ معلم مبتلا به ویروس و ۱۸۳ معلم در خانواده فرد مبتلا از این استان بوده‌اند.

وی اظهارداشت : وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از ماه مرداد در این استان بدتر شده است.

وی خاطرنشان کرد : از اواسط تابستان شرایط شیوع ویروس کرونا در استان سخت‌تر و پیچیده‌تر شده است و بی تفاوتی به آن احتمال ۲ تا سه برابر شدن شمار مبتلایان و مرگ و میر حتی تا چهار تا پنج برابری را در پی خواهد داشت.

کلیدری اضافه کرد: با شروع انتشار ویروس تاکنون حدود در مجموع ۳۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و یک هزار و ۴۶۰ نفر از آنان از دنیا رفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بی توجهی به بیماری در بین بسیاری از مردم و مسئولان بوضوح دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار در کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند که ۹۳۸ نفر  از آنان از استان اصفهان بودند.

کلیدری با اشاره به اینکه ادامه روند موجود، اصفهان را در شرایط بسیاربدی قرار خواهد داد ، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که ۴۰ درصد مبتلایان در شبانه روز گذشته از استان اصفهان بودند و این امر باید ما را از بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری مساله بیرون آورد.

وی اظهارداشت: وضعیت کرونا طی یکی دو هفته گذشته در استان شیب صعودی پیدا کرده و بطور متوسط در هر شبانه روز ۷۰۰ تا یک هزار نفر بیمار جدید شناسایی کرده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ارتقای وضعیت انجام آزمایش‌های کرونا در استان اشاره کرد و افزود:  روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار آزمایش (تست) در منطقه انجام می‌گیرد که در نیمی از آنها آزمایشگاه‌های خصوصی مشارکت دارند.

کلیدری با بیان اینکه این نهاد هشدارهای لازم درباره بیماری را ارائه می‌کند اما در ارتباط با ایجاد محدودیت‌ها تصمیم‌گیر نیست، گفت: به نظر می‌رسد اگر تصمیمات غیرمتمرکز و بر اساس وضعیت هر استان متغیر باشد و در همان خطه اتخاذ شود بهتر می‌توان در مقابله با کرونا موفق بود.

کلیدری درباره کنترل مرگ مادران اظهارداشت: پیش تر ۲ مرگ مادر ناشی از کرونا در این استان رخ داد اما در حدود یک ماه گذشته پنج نفر مادر باردار به دلیل این بیماری از دنیا رفتند که چهار نفر از این جمع از شهرستان خمینی‌شهر(واقع در غرب استان) بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تخت‌های بیمارستانی در این خطه روز روز بیشتر به کووید-۱۹ اختصاص می‌یابد گفت: این موضوع زنگ خطری برای هفته‌های پیش رو است علاوه بر آن بیماران غیر کرونایی هم در معرض خطر و کاهش رسیدگی به آنان و در نتیجه تلفات بیشتر قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار