مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر با توجه به میزان مرغ موجود در سالن‌های مرغداری استان مرکزی و میزان تولید تخم مرغ مشکلی در استان وجود ندارد، به طوری که حتی استان مرکزی ۴۵ درصد مازاد تولید تخم مرغ نیز دارد که به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 16 September 2020


به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا اخوان افزود: میزان تولید تخم مرغ استان مرکزی در سال گذشته ۳۶ هزار و ۷۰ تن و در پنج ماهه سال جاری حدود ۱۷ هزار تن و میزان تولید در پنج ماهه سال قبل ۱۳ هزار و ۶۵۰ تن بوده است که این میزان تولیدات نشان از افزایش تولید علیرغم مشکلات موجود دارد.
اخوان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در فصل پیش ‌رو افزایش قیمت زیادی در تخم مرغ ایجاد نشود، گفت: وعده هایی در خصوص تامین نهاده داده شده و از ۱۰ روز گذشته نیز تغییراتی در تخصیص نهاده بویژه ذرت ایجاد شده که با این تمهیدات به نظر می‌رسد افزایش قیمتی در تخم مرغ نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: سال گذشته میانگین پلت موجود در سالن‌ها حدود دو میلیون و ۵۰ هزار قطعه بود که امسال به دو میلیون و ۱۵۰ قطعه رسیده است.
وی ادامه داد: دوره های واحدهای مرغ تخم گذار دوساله است و احتمال آسیب پذیری در این فرآیندها برای مرغداران پایین است، مگر اینکه اقدام به حذف کنند که تاکنون موردی در استان مشاهده نشده است.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی درباره قیمت گوشت مرغ افزود: ممکن است از منظر مصرف کننده قیمت گوشت مرغ بالا باشد، اما با توجه به هزینه های مرغداری، با این قیمت ها سودی عاید مرغدار نمی‌شود و قیمت تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد، با وجود تورم های ایجاد شده در سایر بخش‌ها، قیمت مرغ قیمت بالایی به نظر نمی‌رسد، البته قیمت نسبت به سال گذشته افزایش اندکی داشته است.
اخوان با اشاره به تولیدات گوشت مرغ در استان مرکزی یادآورشد: در پنج ماهه سال جاری تولید گوشت مرغ استان حدود ۳۰ هزار تن و در پنج ماهه سال گذشته ۲۸هزار و ۲۰۰ تن و همچنین تولیدات در سال گذشته ۶۹هزار و ۷۶۰ تن بوده است.
وی اظهارداشت: قیمت حال حاضر تخم مرغ، مرتبط با افزایش قیمت نهاده‌ها بویژه سویاست چراکه تنها حدود ۴۰ درصد نهاده‌ها با ارز دولتی تامین می‌شود و مرغداران باید مابقی را از بازار تهیه کنند.
وی تعیین و تخصیص بخش مقدار بیشتری از نهاده ها برای مرغداران را خواستار شد تا مرغداران با خیال آسوده تری تولید را ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار