عضو هیات علمی و استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حدف دلالان و واسطه گران به تدریج در صنعت کشاورزی اصفهان ضروری و برای توسعه صادرات محصولات الزامی است.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 12 September 2020

محمد مهدی مجیدی افزود: توسعه صادرات کشاورزی در تمامی بخش‌های گیاهی، زراعی، دامی و دیگر موارد بویژه از استان اصفهان که از قطب‌های اصلی این صنعت در کشور به شمار می‌رود نیازمند بسترسازی مناسب بویژه زدودن واسطه گری و دلالی است.

وی ادامه داد: سودی که باید به جیب تولیدکننده و مصرف کننده سرازیر شود و گسترش بازارهای جدید در دیگر کشورها را در پی داشته باشد دلالان به خود اختصاص می دهند که در مجموع ضربه‌ای هم به صنعت کشاورزی خواهد بود.

عضو هیات علمی و استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: سهم صادرات اصفهان در بخش کشاورزی را می توان سال به سال با حمایت بیشتر افزایش داد زیرا این خطه ظرفیت تولید بالایی دارد و در بسیاری از زیرمجموعه های این صنعت مانند لبنیات نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز است.

مجیدی با تاکید بر نظارت بیشتر بر این امر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی به این نکته توجه کنند که کیفیت اصلی‌ترین شاخصی است که مشتریان خارجی به آن توجه می‌کنند بنابراین مشتری مداری و حفظ و ارتقای کیفیت ضروری است.

وی ورود بیشتر سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی را با اهمیت برشمرد و گفت: تخصیص وام‌های کم بهره و متناسب با کشت هایی که در استان اصفهان مبتنی بر کم آبی است میزان تولید را بالا خواهد برد و با برنامه ریزی جامع می‌توان برای صادرات به دیگر کشورها اقدام کرد.

عضو هیات علمی و استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان حرکت به سمت کشاورزی مبتنی بر دانش روز شاخصی دیگر برای توسعه این صنعت و افزایش صادرات برشمرد و خاطرنشان کرد: مباحثی از جمله بهره وری تولید و سازگاری با کم آبی در مناطقی مانند اصفهان باید بطور جدی مد نظر قرار گیرد.

مجیدی اظهارداشت: خرید تضمینی و حمایتی محصولات از دیگر ضروریاتی است که باید در کنار توسعه کمی و کیفی کشاورزی برای آن برنامه ریزی و اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار