جهانگیری:
تابناک: نایب رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه شرایط تحریم، رانت‌های کلانی برای عده‌ای به وجود آورده است، گفت: لغو تحریم‌ها و باز شدن درهای تجارت با جهان آمار قاچاق کالا و سایر تخلفات صنفی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 06 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسول جهانگیری اظهار کرد: با برداشتن تحریم‌ها وارد دوران پسا تحریم می‌شویم که به دنبال آن شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود و بحث بازرسی بر اصناف اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: با باز شدن درهای تجارت با دنیا به بسیاری از نظارت‌ها و بازرسی‌ها دیگر نیاز نداریم، چرا که بخش زیادی از تخلفات، فروش جنس قاچاق و برخی احتکارها در شرایط تحریم به وجود آمده است.

نایب رییس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: در هیچ کدام از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، دولت متولی قیمت‌گذاری بر اجناس نیست، بلکه نرخ‌ها خود به خود و از طریق عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود البته نباید فراموش کرد در شرایط تحریم دولت مجبور به این نوع کنترل بود.

جهانگیری با بیان اینکه شرایط تحریم، رانتهای کلانی برای عده‌ای به وجود آورده است، گفت: در سال‌های اخیر جامعه بیشتر مصرفی شده است و براساس بررسی‌ها دریافته‌ایم که از نظر تعداد، بیشترین تخلفات مربوط به اصناف توزیعی و خدماتی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار