از طریق سامانه ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان
شهردار اصفهان برای سومین بار طی دو ماه گذشته، به طور مستقیم با تعدادی از شهروندانی که با اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری تماس گرفته بودند، گفتگو کرد و دغدغه های آنان را شنید.
کد خبر: ۸۹۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 09 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان از محل دفتر خود با شهروندانی که پیش از این درخواست گفتگو با شهردار را از طریق اداره ارتباطات مردمی شهرداری داشتند اما موفق به برقراری ارتباط نشده بودند، تماس گرفت، مشکلات و دغدغه های آنها را شنید و در لحظه نسبت به رفع این مشکلات دستورات لازم را صادر کرد.
قدرت اله نوروزی در این باره گفت: با توجه به شرایط کرونایی امکان حضور در مناطق در قالب برنامه های ملاقات مردمی، ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به مشکلات آنان مانند گذشته وجود ندارد بنابراین ناگزیر به استفاده از روش های جدید هستیم.
وی با بیان اینکه مردم مشکلاتی دارند که این مشکلات ممکن است مهمترین دغدغه زندگی روزانه آنها باشد، تصریح کرد: با استفاده از سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری، پاسخگوی تماس های شهروندان طی روزهای گذشته بودیم، با این وجود در دفعه های قبلی به دلیل تعدد تماس ها امکان پاسخگویی به برخی از شهروندان که با این سامانه تماس گرفته بودند به وجود نیامد به همین دلیل در سومین فرصتی که فراهم شد شخصا با آن دسته از شهروندانی که موفق به گفت و گو نشده بودند تماس گرفتم تا بتوانیم مشکلات آنها را مرتفع کنیم.
شهردار اصفهان یکی از امور شایسته ای که مدیران باید به آن توجه داشته باشند را ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم ذکر کرد و افزود: در حال نهادینه کردن این موضوع به عنوان یک وظیفه هستیم تا مدیران ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند، این موضوع به ویژه در شهرداری اهمیت ویژه ای دارد چراکه بسیاری از امور روزانه مردم با شهرداری مرتبط است.
*شهروندی که مشاور افتخاری شهردار شد
وی اضافه کرد: در تماسی که با یکی از شهروندان داشتم وی را فردی بسیار مطلع و دلسوز شهر اصفهان دیدم که بعدا متوجه شدم این شهروند استاد دانشگاه است و با توجه به نقطه نظرات خوبی که برای شهر اصفهان در حوزه های مختلف داشت این شهروند عزیز را به عنوان یکی از مشاوران افتخاری انتخاب کردم، در این گفتگو روش و منش وی را متوجه شدم و حتما در یک ملاقات حضوری از وی تشکر خواهم کرد و نقطه نظرات وی را به طور کامل خواهم شنید.
نوروزی در ادامه با اشاره به تماس خود با یکی دیگر از شهروندان که از خانواده شهدا بود، تاکید کرد: در تماس تلفنی دیگری که با دختر یکی از شهدای عزیز دفاع مقدس برقرار شد، متوجه شدم مشکلی چندین ساله برای وی وجود دارد که به دلیل احساس مسئولیت بیشتری که نسبت به خانواده شهدا داشتم دستور لازم به شهردار مربوطه داده شد تا هر چه سریعتر پیگیری های لازم را نسبت به رفع مشکل این شهروند انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا از سقفی که قانونگذار تعیین کرده برای پیگیری مشکلات مردم استفاده کنیم و در خصوص شهروندانی که بضاعت مالی کمتری دارند کمترین وجه مطالبه شود، گاهی اوقات در خصوص اخذ مبالغ مختلف از شهروندان برای خدمت رسانی به خودشان باید حداکثرها و گاهی لازم است حداقل ها را در چارچوب قانون جهت احقاق حق مردم در نظر بگیریم.
*آسایش و آرامش شهروندان به معنای نظم بیشتر شهر است
شهردار اصفهان گفت: هر میزان دغدغه های مردم کمتر شود آسایش و آرامش بیشتری میان شهروندان برقرار و نظم خوبی در شهر حاکم می شود، اگر مسئله شهروندی حل شود این آرامش به سایر شهروندان نیز انتقال می یابد که خود باعث آرامش جامعه می شود، هر میزان مردم استرس و عصبانیت بیشتری داشته باشند و مشکلات آنها لاینحل باقی بماند آسیب های بیشتری متوجه جامعه می شود.
وی در خصوص واکنش مردم به این تماس ها گفت: شهروندان در درجه اول تعجب می کنند که شهردار با آن ها تماس گرفته، بسیار تشکر می کنند و همچنین در نهایت احساس رضایت و آرامش دارند. بنابراین لازم است این موضوعات در همه بخش های شهر و در همه مدیریت ها برای مردم تکرار شود تا مردم نیز بدانند پاسخگویی وظیفه ما مدیران است.
نوروزی با بیان اینکه اخلاق و انسانیت به همراه شهروندمحوری حکم می کند ارتباط مستقیم بیشتری با مردم برقرار کنیم، افزود: سوز بیانی که در کلام برخی از شهروندان هنگام تماس مستقیم تلفنی با آنها وجود دارد حکایت از مشکلی است که آنها دارند، این ما مدیران هستیم که باید درک درستی از دغدغه های شهروندان داشته باشیم تا هر چه سریعتر بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم.
یکی دیگر از اتفاقات جالب این برنامه، گلایه یک شهروند در پخش زنده بخش هایی از گفتگوهای تلفنی شهردار با شهروندان از طریق فضای مجازی بود که شهردار اصفهان بلافاصله از طریق فضای مجازی با این شهروند ارتباط گرفت و تلفنی با او گفتگو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار