کد خبر: ۸۹۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 03 September 2020

 

 

هدفگذاری صادرات 600 میلیون دلاری از گیلان؛ تعاونی‌ها در تحقق «اقتصاد مقاومتی» نقش مهمی دارند

گروه استان‌ها- استاندار گیلان نیروی انسانی را مهم‌ترین رکن در حوزه تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری از گیلان در سال ۹۹ هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر استان گیلان موضوع مهم تولید کالاهای صادرات محور در گیلان و هدفگذاری صادرات 600 میلیون دلاری از این استان در سال 99 را مورد تأکید قرار داد و  اظهار داشت: تعاونی‌ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش بسیار مهمی دارند.

استاندار گیلان ارائه تسهیلات بانکی از محل تبصره 18 قانون بودجه و بهره‌مندی شرکت‌های تعاونی از این منابع را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بانک‌های عامل برای معرفی و هدایت طرح‌ها و پرداخت تسهیلات باید فعال‌تر عمل کنند و اداره‌های تعاون شهرستان‌ها نیز باید از طرح‌های مورد نظر حمایت لازم را به عمل آورند.

زارع دریافت پرونده‌های دارای شرایط بهره‌مندی از تسهیلات بانکی و طرح آن‌ها در کارگروه اشتغال را در جهت فراهم شدن زمینه پرداخت وام به متقاضیان وظیفه تعاونی‌های شهرستان‌ها خواند و افزود: ایجاد اشتغال برای بانوان نیز از دیگر موضوعات مهمی محسوب می‌شود که همواره جزء اولویت دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاونی باید زمینه اشتغال بانوان را فراهم کنند تولید محصولاتی با نام ایران و عرضه آن‌ها در بازارهای جهانی را مایه غرور و افتخار ملی تلقی کرد و ابراز داشت: شرکت‌های تعاونی گیلان باید در نیل جهت تحقق هدف صادرات کالاها از استان نقش‌آفرینی کنند و انتظارات از آن‌ها بسیار زیاد است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی استان باید سهم صادرات خود را در این بخش به حداقل 70 میلیون دلار در سال 99 برسانند خاطرنشان کرد: در راستای عملیاتی شدن و تحقق اصل عدالت اقتصادی، باید بستر فعالیت و مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم و زمینه برای نقش‌آفرینی بیشتر آنان مهیا شود.

استاندار گیلان افزایش و فراتر رفتن دایره فعالیت شرکت‌های تعاونی استان را خواستار شد و با تأکید بر اینکه شاخص‌های برتری تعاونی‌ها باید به شکل سالانه بازنگری شود ابراز داشت: تعاونی‌ها آسیب‌پذیری کمتری در برابر نوسان‌های اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دارند بنابراین باید از ظرفیت آن‌ها در این شرایط نهایت استفاده را ببریم.

زارع مردم نهاد کردن اقتصاد و افزایش درجه تاب‌آوری اقتصاد داخلی در مقابل تکانه‌های خارجی را از دیگر پتانسیل‌های شرکت‌های تعاونی تلقی کرد و اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی سرمشق خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و کشور هستند و می‌توانند برای تحقق شعار جهش تولید هم مشارکت بالایی داشته باشند.

وی تجمیع سرمایه‌های کوچک و متوسط توسط تعاونی‌ها و ایجاد زمینه اشتغال بیشتری در کشور و استان گیلان را نیز از دیگر مزیت‌های قابل توجه تعاونی‌ها ذکر کرد و بیان داشت: بدون شک توسعه پایدار و پویایی اقتصاد در بخش تعاونی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز بروز تحول در این بخش باشد و اقتصاد را به نحو مطلوبی متحول کند.

وی بالاتر بودن سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور طبق قانون اساسی و سایر اسناد و قوانین بالادستی نظیر قانون برنامه توسعه را متذکر شد و عنوان کرد: تلاش برای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی یکی از الزامات مهم و کلان اقتصادی کشور است از طرفی نظام تعاونی هم می‌تواند همپای سایر بخش‌ها برای تحقق جهش تولید تلاش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار