همزمان با تاسوعای حسینی(ع)؛
معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون قم گفت: پویش اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی(ع) از امروز در استان قم آغازشده است.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲ 30 August 2020

به گزارش تابناک قم، علی رضا کبیری، افزود: از بهبودیافتگان کرونایی می‌توانند با شرکت در این پویش و اهدای پلاسما گام بلندی در درمان مبتلایان و بستری‌های مراکز درمانی بردارند.

وی اضافه کرد: اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونایی یکی از نیازهای مهم و حیاتی مرکز انتقال خون قم در شرایط کرونایی حاضر است.

کبیری اظهار داشت: در پویش اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی(ع) همه عزاداران و مردمی که قصد اهدای خون و پلاسما دارند از امروز تا اربعین با مراجعه به مرکز انتقال خون استان در میدان روح‌الله در این حرکت نوع‌دوستانه و خداپسندانه شرکت کنند.

وی افزود: مرکز انتقال خون قم در این مدت و در طول اجرای پویش اهدای خون و پلاسما از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۸ عصر پذیرای مردم خواهد بود.

معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون قم تصریح کرد: امروز بیش از ۴۰۰ نفر برای اهدای خون و پلاسما در روز نخست این پویش حاضر شدند که اکثریت این افراد همنوع دوست موفق به اهدای خون یا پلاسما شدند.

به گفته کبیری، میزان اهدای خون و پلاسما در تاسوعای امسال نسبت به تاسوعای سال ۹۸، ۲۵ درصد افزایش‌یافته است.

وی عنوان کرد: عمر و ماندگاری ذخایر خونی بسیار محدود و حداکثر ۳۰ روز است و همین مساله ضرورت اهدای مستمر و افزایش ذخایر خونی را سبب شده است.

معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون قم در پایان گفت: از مردم قم درخواست می‌کنیم که اهدای خون را به دو روز عاشورا و اربعین اختصاص ندهند و با توجه به نیاز همیشگی قم و مراکز درمانی به خون و پلاسما در طول این ۴۰ روز اهتمام بیشتری به چشم‌انتظاری و نیاز بیماران بیمارستان‌ها داشته باشند.

در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح‌های ناشی از تصادف‌ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود ۲۰۰ بیمار تالاسمی در قم وجود دارند که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار