استاندار اصفهان گفت: اصفهان همچنان با مشکل خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه است به همین دلیل مُجوز اجرای طرح‌های آب بَر مورد موافقت مدیریت استان قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 26 August 2020

عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه فرونشست زمین در استان افزود: در همین راستا مجوز ایجاد و توسعه صنایع آب بَر در استان در ۲ سال گذشته داده نشده است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از صرفه‌جویی در مصرف آب با اجرای طرح های مختلف در بخش صنعت استان انجام شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت رعایت الگوی کشت و کشت‌های گلخانه‌ای در بخش کشاورزی افزود: توجه به الگوی کشت و کشت‌های گلخانه‌ای باید بطور جدی پیگیری شود تا کاهش مصرف آب در این بخش رُخ دهد.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید بصورت ویژه در دشت‌های بحرانی استان ورود پیدا کند و توصیه به کشاورزان برای رعایت الگوی کشت و کشت‌های گلخانه‌ای را مطمح نظر قرار دهد.   

رضایی بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور هم باید برای حل مشکل فرونشست زمین حضور جدی داشته باشد و طرح‌های کاربردی در این زمینه ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان باید برای تکمیل طرح مقابله با فرونشست اصفهان از ظرفیت‌های علمی منطقه از جمله دانشگاه‌های اصفهان و دانشگاه استفاده کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در راستای مقابله با فرونشست زمین در استان، مطالعه دشت بُرخوار باید در دستور کار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گیرد.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه وظیفه تامین بودجه این طرح را بر عهده دارد و اداره کل راه و شهرسازی هم باید در راستای تاب‌آوری ساختمان‌ها و تاسیسات در برابر فرونشست زمین مطالعات لازم را انجام دهد و نتیجه آن را تا سه ماه آینده ارائه کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار