مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: محدودیتی برای تامین برق سرمایه گذاران و زیرساخت های صنعتی در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 26 August 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه امروز ظهر نشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت و سال جهش تولید برگزار شد،در این جلسه امیدعلی مرآتی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت شهید رجایی و شهید باهنر اظهار کرد: سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا پیک مصرف برق محسوب می شود ولی ما توانستیم با همکاری مردم،اصحاب رسانه که به خوبی در این راستا اطلاع رسانی کردند و همکارانمان در شرکت توزیع برق و برق منطقه ای از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق یک دستگاه خدمات رسان است،افزود: با توجه به کاهش خاموشی ها در سال جاری مردم از خدمت رسانی ما رضایت دارند، ۲هزار پانصدو سی ونه مشترک روستایی در استان روشنایی دارند و در سال جاری نیز توانستیم از محل اعتبارات شرکت توانیر ۶ روستای صعب العبور دیگر از نعمت روشنایی برخوردار شوند. در حال حاصر حدود ۹۹/۸درصد روستاها دارای روشنایی هستند و در استان روستای بالای ۵ خانوار وجود ندارد که برق نداشته باشند و اگر روستاهای دارای یک یا دو خانوار که سرراه شبکه باشند برق رسانی شده اند.

مرآتی با اشاره با توجه به شاخص های کیفی ۶درصد مدت زمان خاموشی کاهش داشته،تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه صنعتی نیست مشترکین خانگی با نسبت ۸۳ درصد و ۴۴/۴ درصد مصرف سهم بیشتری در مصرف برق دارند که از میانگین مصرف کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن ارائه خدمات غیر حضوری شرکت های توزیع برق سراسر کشور اظهار داشت: مردم می توانند با مراجعه به سایت شرکت توانیر این اپلیکیشن را دانلود کنند؛ هم اکنون ۳ خدمت غیرحضوری در این اپلیکیشن ارائه می شود و تا پایان شهریور ماه این خدمات به ۴۰ مورد از جمله اطلاع قطعی برق، پرداخت قبوض، درخواست انشعاب جدید، تست کنتور و موارد دیگر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۷ پروژه با اعتبار ۳۳ میلیاردتومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد بیان کرد: نرخ بهای پرداختی مشترکین نسبت به سال های اخیر، ۷ درصد افزایش داشته که برای مشترکین پرمصرف این میزان به ۲۳ درصد می رسد. لازم به ذکر است که مشترکینی که الگوی مصرف آن ها بهینه است یعنی مصرف آن ها به غیر از شهرستان های ازگله، گیلانغرب و سرپل ذهاب کمتر از ۳۰۰ کیلووات بر ساعت می باشد تخفیفی بیش از ۲۳ درصدی را دریافت خواهند کرد. همچنین مشترکین کشاورزی دارای تفاهم نامه با شرکت توزیع برق استان که در تابستان بین ساعات ۱۳ الی ۱۷ از برق استفاده نمی کنند ۲۰ ساعت مصرف برق آن ها رایگان محسوب می شود؛ مشترکین صنعتی نیز که این تایم از دیزل ژنراتور خود استفاده می کنند به ازای هر کیلووات ۶۷۵ تومان از توزیع برق استان دریافت می کنند. قابل بیان است که شرکت توزیع برق حواله گازوئیل دولتی را برای این مشترکین دریافت کرده و تمامی امورات اداری آن نیز خود انجام می دهد.


وی ضمن بیان اینکه ۵۱ مشترک روستایی کم برخورددار با نصب سلول های خورشیدی بر روی منازل خود ماهانه ۴۰۰ هزارتومان برای خود درامدزایی دارند ادامه داد: خوشبختانه با حذف قبوض کاغذی در مصرف کاغذ صرفه جویی شده و این قبوض با پیامک به اطلاع مشترکین می رسد. در قبوض پیامک شده مشخصات کنتور، بدهی و تاریخ قرائت درج شده و مشترکین درصورتی که خواهان دریافت اطلاعات بیشتر هستند می توانند با کلیک بر لینک موجود در پیامک از جزئیات برق مصرفی خود حتی تا ۳ سال گذشته مطلع شوند. همچنین امکان پرداخت اینترنتی قبض با تمامی درگاه های بانکی کشور وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار