در پی اعتراض رانندگان اتوبوس‌های بین شهری در قم طرح ممنوعیت توقف و سوارکردن اتوبوس در ۷۲ تن توسط اتوبوس‌های غیر، در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 24 August 2020

به گزارش تابناک قم، حمید سالاری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در خصوص طرح مذکور اظهار کرد: اعتراضات راننده اتوبوس‌های قمی نسبت به کمبود مسافر به دلیل استفاده مسافران از اتوبوس های عبوری از قم، موجب اجرای این طرح از ۱۶ مرداد ۹۹ و پس از چندین سال پیگیری شد.

وی افزود: طبق این طرح اتوبوس‌های عبوری از قم حق توقف جهت سوارکردن مسافر را در میدان ۷۲ تن ندارند و اگر خلاف قانون عمل کنند طبق حکم دادستانی فک پلاک خواهند شد و مردم باید از طریق پایانه مرکزی برای سفر با اتوبوس‌ اقدام نمایند.

سالاری در ادامه سخنانش گفت: با توجه به زیاد بودن تعداد سفرهای قمی‌ها به تهران، قبل از پل آزادراه کاشان پایانه‌ای با عنوان پارک سوار با تعدادی اتوبوس قرار داده شده است.

وی با اشاره به اعتراضات مردم به دلیل معطلی بیش از حد برای حرکت اتوبوس‌ها بیان کرد: تعداد اتوبوس‌های پایانه پارک سوار طوری برنامه ریزی شده که هر ۲۰ دقیقه یک اتوبوس موظف به حرکت می‌باشد حتی اگر ظرفیتش تکمیل نشده باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اظهارکرد: سرویس‌هایی به مقصد اراک و شهرهای حومه در پاک سوار شاه جمال و سرویس‌هایی به مقصد کاشان در پارک سوار ابتدای جاده کاشان (میدان ولی‌ عصر) نیز جهت خدمت رسانی به مسافران مهیّا شده‌اند.

سالاری ادامه داد: پایانه فدک نیز در همان محل قبلی خود در میدان ۷۲ تن به فروش بلیط برای سفر به استان‌های جنوبی از جمله اصفهان، شیراز و کرمان می‌پردازد.

وی با اشاره به شروطی که برای اجرای طرح قرار داده شده است ابراز کرد: به صاحبان اتوبوس‌های فرسوده نیز مهلت تعویض اتوبوس داده‌ایم همچنین نرخ کرایه نیز باید طبق نرخ مصوب تعیین شود.

وی در پاسخ به درخواست افزایش اتوبوس‌های پایانه مرکزی بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته وگرنه اتوبوس‌های زیادی در ترمینال در انتظار مسافر، غیرفعال هستند.

سالاری قوانین وضع شده جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حین سفر را یادآور شد و گفت: با توجه به این قوانین استفاده از ماسک برای راننده و خدمه در همه زمان‌ها و مسافران در وضعیت قرمز ضروری است.همچنین تعدادی ماسک برای استفاده مسافرانی که در شرایط اضطراری فاقد ماسک هستند در اتوبوس‌ها قرار داده شده است.
وی در پایان تاکید کرد: دلیل اجرای این طرح و هدف همیشگی ما جلب رضایت رانندگان و مسافران می‌باشد و در صورت مشاهده تخلفاتی از جمله تأخیر بیش از یک ساعت اتوبوس مسافران می‌توانند با دفتر موجود در پایانه مرکزی در ساعات اداری یا شماره ۱۴۱ در خارج از زمان اداری تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار