مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه گفت: وقوع ۱۶ مورد زلزله بالای پنج ریشتر و یک مورد ۶.۴ ریشتری در استان از سال ۹۶ تابه امروز که هیچگونه خسارتی نداشته، به معنای بازسازی خوب، اصولی مناطق زلزله‌زده و رعایت استاندارد‌ها است.
کد خبر: ۸۹۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 23 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،جلیل بالایی، اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران یک ادره ستادی است که مسؤولیت‌، هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌‌های دولتی را برای یک مدیریت منسجم تحت فرماندهی و مدیریت استاندار برعهده دارد.

وی ادامه داد: مدیریت بحران در دنیای بحران‌زده کنونی تقریبا با واژگانی مانند جامعه محوری، تاب‌آوری، مشارکت مردم و کاهش آسیب و خطر یک ادبیات جدیدی پیدا کرده و این موارد از جمله اقداماتی است که باید قبل از خطر انجام شود.

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: شهریورماه سال گذشته کشور تقریبا صاحب یکی از مهمترین و دقیق‌ترین قوانین با ادبیات جدیدی که در دنیا وجود دارد، به عنوان قانون مدیریت بحران شد که الان دو سند کاهش خطر سوانح و حواث و همچنین سند آمادگی و پاسخ این قانون در دست تدوین است.

وی در توضیح آمادگی اداره کل مدیریت بحران استان در مقابل حوادث و اتفاقات، گفت: بعد از زلزله ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶ تاکنون ۸ هزار و ۲۴۶ مورد پس‌لرزه در استان اتفاق افتاده که از این تعداد ۱۴۹ مورد بالاتر از چهار ریشتر، ۱۶ مورد از آن بیشتر از پنج ریشتر و یک مورد هم ۶.۴ ریشتری بوده که با وجود این تعداد زلزله بالای پنج ریشتر هیچ خسارتی وارد نشده است و این به معنای بازسازی خوب و اصولی و با رعایت استانداردها است.

بالایی ادامه داد: در حوادث مختلفی که اتفاق افتاده فاصله زمانی حضور دستگاه‌ها در مرحله پاسخ به بحران قابل قبول بوده و تقریبا در سطح بحران ملی زلزله تنها بحرانی بودیم که ۸ هزار و ۷۱۷ مصدوم را با هزار سورت پروازی در کمتر از ۴۸ ساعت جابه‌جا کردیم که یک مورد فوتی نداشت، این‌ها نشان می‌دهد آمادگی برای پاسخ وجود دارد.

وی اشاره‌ای هم به کرونا و خسارت‌های ناشی از آن داشت و افزود: همه کسانی که خسارت‌های ناشی از کرونا به واحد خدماتی، صنفی تجاری، تولیدی و کشاورزی وارد شده باید برای بهره‌مندی از یارانه، تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی گزارش میزان خسارت و آسیب مربوطه را به دستگاه متولی مربوطه ارائه دهند.

بالایی وضعیت استان به لحاظ تولید و عرضه ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی را مطلوب دانست و گفت: مردم برای تامین این اقلام مشکلی ندارند به لحاظ قیمت مشکلاتی است که در این خصوص رای‌زنی‌های صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار