معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به بسته شدن پرونده ساخت و ساز مناطق زلزله زده استان گفت: تنها ساخت ۱۵۰۰ واحد مازاد باقی مانده است که عمدتا در مراحل نازک کاری و دیوار چینی قرار دارند.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 23 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد فقیهی  با اشاره به تخریب و آسیب بیش از 108 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله بزرگ سال 96، گفت: از این تعداد حدود 41 واحد در شمار واحدهای احداثی قرار گرفت و 67 هزار و 548 واحد نیز تعمیری بودند.

وی با اشاره به پایان تعمیر تمامی واحدهای آسیب دیده، گفت: همچنین ساخت هر واحد مسکونی که در زلزله تخریب شده و مالکان آن اراده ساخت داشته‌اند، هم به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای فرصت سازی از زلزله، واحدهایی که فرسوده بودند یا آسیب‌های زیادی داشتند هم در شمار واحدهای احداثی لحاظ شدند و هم اکنون بیش از 41 هزار واحد در مناطق زلزله زده احداث شده و یا بخش کوچکی هنوز در دست احداث است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کار ساخت و ساز واحدهای مسکونی در تمامی شهرستانها و بخش های زلزله به پایان رسیده گفت: در حال حاضر تنها ساخت و ساز برخی واحدها در شهر سرپل ذهاب جریان دارد.

وی افزود: در این شهر، 9 هزار واحد احداثی داشتیم که از این تعداد ساخت 7500 واحد به اتمام رسیده و 1500 واحد دیگر در حال ساخت و ساز است که عمدتا در مراحل دیوار چینی و یا نازک کاری قرار دارند.

فقیهی خاطرنشان کرد: این واحدهای باقی مانده واحدهایی هستند که به دلیل مشکلات مالی، مشکلات وراثتی و ... ساخت خود را بعد از سال 1398 شروع کردند و در راستای فرصت سازی از زلزله، کار ساخت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه هزینه ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان را 3500 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این اعتبارات در قالب تسهیلات و کمک های بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار