در سال جهش تولید؛
شرکت ذوب آهن اصفهان مجوز تامین سنگ آهن بدون مزایده را گرفت.
کد خبر: ۸۹۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 22 August 2020
مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران مجوز گرفت حداکثر یک میلیون تن سنگ آهن دانه بندی از معدن سنگان و حداکثر ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی از معدن چاه گز بدون الزام به برگزاری مزایده برای شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تامین کند.
منصور یزدی زاده افزود: براساس این مصوبه هیات دولت به ایمیدرو اجازه داد تا پایان امسال، بدون برگزاری مزایده، حداکثر یک میلیون تن سنگ آهن دانه بندی مورد نیاز این شرکت را از معدن سنگان و حداکثر ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی مورد نیاز این شرکت را از معدن چاه گز تامین کند.
وی گفت: ذوب آهن اصفهان در سال‌های گذشته همواره با مشکل کمبود سنگ آهن روبرو بوده و این موضوع سبب شده کوره بلند شماره یک این کارخانه فعال نباشد.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: با تایید وزارت صمت و تعهدات قراردادی این شرکت بعنوان مادر صنعت فولاد ایران، تصویب نامه هیات وزیران در تامین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن می‌تواند تا ۱۰ سال برای معدن چاه گز و پنج سال برای معدن سنگان تمدید شود.
منصور یزدی زاده، تامین  این میزان سنگ آهن برای ذوب آهن را از شرایطی برخورد دانست و گفت: از جمله این شرایط این است که قیمت فروش سنگ آهن معادن معادل نزدیکترین قیمت کشف شده از دیگر قرارداد‌های فروش معادن مربوط به عنوان درصدی از شمش فولاد خوزستان منظور می‌شود.
وی افزود: همچنین سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در صورت وجود پتانسیل‌های فنی می‌تواند از سال ۱۴۰۰ تناژ قراداد تامین را در معادن سنگ آهن سنگان وچاه گز تا ۲۵ درصد افزایش دهد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:درصورت وجود پتانسیل‌های فنی قراداد معدن سنگ آهن سنگان از سال ۱۴۰۰ تا یک ونیم تن در سال ، قابل افزایش خواهد بود.

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترين توليد كننده محصولات طويل در خاورميانه است که با ظرفیت سه میلیون و 600 هزارتن فولاد ، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار