تابناک: حالا بعد از گذشت چهار سال که هنوز هم نارضایتی ها از آمد و شد توریست‌ها به مرنجاب ادامه دارد اما استاندار اصفهان خبر از طرحی جامع برای گردشگری کویر مرنجاب داده است.
کد خبر: ۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 05 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ایست نیروی انتظامی و حکم دادستان شهرستان آران و بیدگل زمانی سد راه گردشگری کویر مرنجاب به شمار می رفت. حکمی که در پی آن از ورود تورهای گردشگری به این منطقه ممانعت به عمل آمد.

دلیل هم، "عدم رعایت شئونات اسلامی" از سوی برخی گردشگران عنوان شده بود. دادستان آران و بیدگل که در سال 90 این حکم را صادر کرده بود دلیل صدور را بروز برخی رفتارها از سوی گردشگران دانست که موجب برهم زدن نظم و امنیت اجتماعی منطقه می شد.

با این حال بعد از گذشت چهار سال گرچه دیگر این حکم اجرایی نمی شود اما گویی هنوز نارضایتی برخی مسئولان آران و بیدگل از وضعیت اخلاقی و اجتماعی مرنجاب ادامه دارد.

آیت الله سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل، در همین رابطه چندی پیش در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با گلایه از وضعیت گردشگرانی که به این کویر می آیند، خواستار حضور روحانی برای ارشاد در این منطقه شده بود.

وی البته خبر از برخی رفتارهای هنجارشکنانه در این کویر نیز داده بود و گفته بود؛ در برخی موارد از سوی گردشگران مشروبات الکی سرو و امنیت مرنجاب را به چالش می کشد.

حالا بعد از گذشت چهار سال که هنوز هم نارضایتی ها از آمد و شد توریست‌ها به مرنجاب ادامه دارد اما استاندار اصفهان خبر از طرحی جامع برای گردشگری کویر مرنجاب داده است.

زرگرپور در این خصوص گفت: از دو ماه پیش در کارگروه گردشگری استان کویر مرنجاب و گردشگری آن به صورت ویژه مورد بحث قرار گرفت و سازمان میراث فرهنگی موظف شد در مدت سه ماه طرح جامع گردشگری این منطقه را آماده و تدوین کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری کویر مرنجاب تصریح کرد: با تدوین این طرح جامع شرایط برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

از جمله مواردی که در طرح جامع گردشگری مرنجاب مورد توجه قرار گرفته است حضور نیروی انتظامی در این منطقه است به گونه ای که به گفته استاندار اصفهان در کنار راه اندازی پایگاه های هلال احمر، پایگاه نیروی انتظامی نیز راه اندازی خواهد شد.

حالا با وجودی که مسئولان استانی هم و غم رونق گردشگری در مرنجاب را داشته و خواستار حضور گردشگر در این کویر برخلاف مسئولان شهرستان آران و بیدگل هستند، باید منتظر ماند و دید آیا با تصمیماتی که برای تامین امنیت و انتظام بخشی به گردشگری در مرنجاب گرفته شده، مردم محلی و مسئولانش به حضور گردشگران رضایت می دهند یا خیر؟.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار