مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حادثه‌های بیروت و پلاسکو، از تشکیل تیم عملیاتی پایش مخاطرات در این استان خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با این گروه همکاری کنند.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 16 August 2020

منصور شیشه‌فروش در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان افزود: اعضای این گروه شامل سازمان آتش‌نشانی، شرکت‌های آب، برق، گاز و سازمان نظام مهندسی (کارگروه شناسایی سازه‌های فرسوده و آسیب‌پذیر) است تا سازه‌ها را شناسایی و ارزیابی کنند و نسبت به نقص‌های آن اخطار دهند.

وی تاکید کرد: مالکان و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ظرف مدت تعیین شده نسبت به برطرف کردن نقص‌های اعلامی از سوی این گروه اقدام کنند و در صورت سرپیچی، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: ۲۰۰ هزار نفر نیروی آماده آموزش دیده در حال حاضر در  این استان وجود دارد که می‌توانند در حوزه مدیریت بحران به شهرستان‌ها نیز کمک کنند که البته این عده سوای نیروهای مسلح مقتدر و همیشه در صحنه، بسیج و دستگاه‌های مختلف هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته پیش از شیوع ویروس کرونا، ۲ میلیون نفر در سطح استان اصفهان آموزش‌های گوناگون را به صورت ویژه از سوی جمعیت هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی، شرکت‌های آب، برق، گاز، فوریت‌های پزشکی و کارگروه‌های تخصصی فرا گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم ارایه آموزش‌ها به همه نیروها، اظهار داشت: این آموزش‌ها  باید با برنامه اجرا شود تا در هنگام بروز بحران‌های احتمالی، با آرامش و بدون استرس از آنها بهره‌گیری شود.

وی همچنین ۴۸ ساعت آموزش ۶۰۰ نفر از مدیران استانی در سال گذشته را یادآور شد و گفت: دستگاه‌ها موظف شده‌اند با شناسایی مخاطرات، آموزش‌های لازم را متناسب به نیروها و کارکنان ارایه دهند.

شیشه‌فروش از کاهش ۵۰ درصدی حوادث شهری از ابتدای سال‌جاری تا کنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته در استان اصفهان خبر داد و افزود: این رقم در شهرستان کاشان به ۶۰ درصد می‌رسد.

وی مهم‌ترین علت این امر را اطلاع‌رسانی و آموزش دانست و رعایت قوانین و مقررات، همچنین کاهش رفت و آمد مردم به بیرون از خانه در نتیجه شیوع کرونا را از دیگر علت‌های کاهش حوادث شهری عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر چابکی مجموعه، تصریح کرد: همه الزامات ایمنی در مراسم محرم و بازگشایی مدارس به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ و تاکید شده است تا آموزش‌ها متناسب با شرایط کرونایی انجام شود؛ چون برای هر فعالیتی، سناریویی تعریف و شرح وظیفه دستگاه‌ها در استان و شهرستان مشخص شده است.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا به ویژه در برگزاری آیین‌های عزاداری محرم و صفر، بیان کرد: این بیماری افزون بر خطرهای جانی و مالی که برای کشور داشت، مزیت‌هایی را برای مردم به ارمغان آورد که آشکارسازی ظرفیت‌های پنهان دولت الکترونیک، آموزش از راه دور دانش‌آموزان، آموزش و تقویت خریدهای اینترنتی، برگزاری وبینارها، کمک‌های مومنانه، کاهش آلودگی هوا و آمار تصادف‌ها از جمله آنهاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار