غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس نیز در حاشیه این مراسم از شهروندان و مشترکان برق خواست تا در روزهای پیش رو نیز به مولفه های مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف بیشتر توجه کنند و افزود: استان فارس در سال جاری به خوبی توانست با مدیریت بار و صرفه جویی در مصرف برق روزهای گرم و پر مصرف را پشت سر بگذارد .
کد خبر: ۸۸۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 15 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی استاندار فارس روز شنبه آیین تقدیر وزیر نیرو از استانداران که به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار شد با اشاره به اینکه امسال استان فارس ۳ هزار و ۹۰۳ مگاوات حداکثر مصرف و ۳ هزار و ۸۳۰ مگاوات حداکثر تولید انرژی و برق داشته است گفت: با مدیریت بار ، صرفه جویی و رعایت الگوهای مصرف بهینه تا کنون توانسته ایم از روزهای پر مصرف برق تابستانی در استان فارس با موفقیت عبور کنیم.

رحیمی حداکثر مدیریت بار برق در استان فارس در سال جاری را ۸۵۹ مگا وات دانست و گفت: این موفقیت در اثر سیاستگذاری و تلاش همکاران صنعت برق بوده است این صرفه جویی در بخش کشاوورزی ، صنعت و پیمان نامه هایی که منعقد شده محقق شده است ، صرفه جویی در مصرف برق ادارات با تغییر ساعات کار اداری در فصل گرما و صرفه جویی در مصارف خانگی با توجه به تبلیغات هدفمند رسانه ای نیز در دستیابی به این موفقیت موثر بوده است .

استاندار فارس ، استفاده از تخصص نظام مهندسی برای استفاده از شبکه بهینه سازی مصرف برق خانگی و کاربرد دستگاههای کم مصرف برق را هم بسیار موثر دانست و گفت: استان فارس حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح اولویت دار در حوزه تامین برق در دستور کار دارد که نیاز به تامین نقدینگی دارد ، راه اندازی و افتتاح صنایع جدید آلومینیوم جنوب لامرد ، فولاد پاسارگاد کوار ، کربنات سدیم در خرامه و ایجاد صنایع انرژی بر در شهرستان نی ریز در آینده ، نیاز به مصرف برق را در استان فارس دوچندان می کند از این رو تزریق اعتبارات از جمله ۱۲۰۰ میلیارد تومان تامین نقدینگی این طرح ها مواردی است که باید وزارت نیرو نیز به عنوان یک اولویت بنگرد.

رحیمی همچنین خواستار تقویت و تامین اعتبارات برای پست ۴۰۰ کیلوولت خرامه ، پست ۲۳۰ کیلوولت سفیر شیراز ، ایستگاه ۶۳ کیلوولت سیمکان جهرم و شیراز و پست ۱۳۲ کیلوولت فورگ داراب و همچنین افزایش ظرفیت پست های موجود در سایر مناطق استان فارس شد .

استاندار فارس تامین اعتبارات برای راه اندازی نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی شمال فارس را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: اولویت بخشیدن به تامین اعتبارات برای راه اندازی واحد بخار نیروگاه حافظ دراستان فارس نیز می تواند شتاب بخش اجرای طرح های تامین و انتقال برق در استان فارس باشد.

 

گذراز تابستان پر مصرف برق با مشارکت مردم

غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس نیز در حاشیه این مراسم از شهروندان و مشترکان برق خواست تا در روزهای پیش رو نیز به مولفه های مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف بیشتر توجه کنند و افزود: استان فارس در سال جاری به خوبی توانست با مدیریت بار و صرفه جویی در مصرف برق روزهای گرم و پر مصرف را پشت سر بگذارد .

نصیری با تاکید بر اینکه ، دمای هوا در استان فارس و منطقه جنوب کشور در حال افزایش است گفت : در روزهای پیش رو بیش از هر زمان نیازمند مشارکت و همراهی مشترکان برای مصرف بهینه برق هستیم. با توجه به احتمال گرم شدن چند درجه ای دمای هوا در روزهای پیش رو امید است شهروندان و مصرف کنندگان با اولویت دادن صرفه جویی و موکول کردن استفاده از وسایل پر مصرف به ساعت های غیر از اوج مصرف یاری گر خدمتگزاران خود در تامین و انتقال برق باشند .

برنامه تابستان بدون خاموشی برق کلید خورد

وزیر نیرو در آیین تقدیر از استانداران در هفته شانزدهم پویش هرهفته الف-ب- ایران تاکید کرد امسال از جمله سال‌های ممتاز و شاخص در تولید و مصرف برق است.

رضا اردکانیان در این آیین که به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار شد ، تحقق برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف برق را یک دستاورد مهم در تابستان جاری دانست و با قدردانی از زحمات استانداران فارس ، تهران و خوزستان اظهار داشت : ما تحریم های گسترده ای را تجربه کردیم و با تدارک لازم افزایش تاب آوری جامعه را در برابر تحریم ها فراهم شده است ، مردم و دلسوزان نظام در افزایش تاب آوری در برابر این تحریم ها نقش بسزایی داشتند.

اردکانیان با بیان اینکه ما خشک ترین سالها را با آغاز مسوولیت دولت دوازدهم تجربه کردیم افزود: خشکسالی گسترده مخازن سدها را بسیار کاهش داد ، در عین حال هزاران مگاوات برق از نیروگاه‌های برقابی می بایست تامین می شد که ما در تابستان ۹۷ با کاهش ۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید برقابی مواجه بودیم ، مدیریت این سال آبی از سختی ها و ویژگی های خاصی برخورداربود که با سرپنجه تدبیر و تلاش شبانه روزی انجام شد.

وزیر نیرو به اجرای موفق طرح های مدیریت مصرف در امسال اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه تابستان بدون خاموشی برای سال آینده از فردا کلید خواهد خورد.

اردکانیان در مراسم چگونگی عبور از پیک مصرف در مرکز پایش صنعت برق افزود: تلاش می شود با اجرای برنامه های مدیریت مصرف اوج بار مصرف سال آینده در حد یک درصد باشد و با تحقق آن برگ درخشانی برای صنعت برق باشد.

در پایان این مراسم مهندس غلامرضا نصیری مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس به نمایندگی از وزیر نیرو لوح تقدیر وزارت نیرو را به دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس تقدیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار