فصل تحول در برپایی رویدادهای نمایشگاهی
نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های اقتصادی در تمام دنیا، بستری بسیار مناسب برای تمرکز بر تولید و اشتغال هستند و به اعتقاد فعالان اقتصادی استان، بهره‌برداری از پروژه جدید نمایشگاه اصفهان می‌تواند محل بروز و ظهور فرصت‌های تازه برای اصفهان و کشور باشد.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 15 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اعتقاد بر اینکه متاسفانه طی سالیان گذشته اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های صنعتی کشور، نمایشگاهی در خور این شهر نداشته است، می‌گوید: خوشبختانه پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان در حال راه‌اندازی است که می‌تواند محلی برای نمایش تولیدات، افزایش فروش و گردش مالی بالای استان و کشور باشد. حسن قاضی‌عسگر تاکید می‌کند: با بهره‌برداری از نمایشگاه اصفهان می‌توان از شرکت‌های مطرح و بزرگ کشور برای حضور در آن به عنوان محلی آبرومند دعوت کرد که موجب رونق بسیاری از فعالیت‌ها در استان خواهد شد. وی با اعتقاد بر اینکه تولید تنها نمی‌تواند ارزش‌افزوده ایجاد کند، می‌گوید: در نخستین گام باید به دنبال رفع مشکل فروش، بازارسازی و بازاریابی باشیم و به طور قطع نمایشگاه می‌تواند در فعال‌سازی فروش و اطلاع‌رسانی به دیگر فعالان اقتصادی و توسعه اقتصادی بسیار کارساز عمل کند؛ از سوی دیگر کاهش بروکراسی اداری در استان اصفهان برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بسیار ضرورت دارد تا در سایه نمایشگاه بتوان به شکوفایی حوزه تولید و صنعت کمک کنیم. وی ادامه می‌دهد: اگر این نمایشگاه بتواند شرکت‌های مختلف خارجی را از سراسر دنیا جذب کند، با افزایش ضریب اشغال هتل‌ها و... می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری اصفهان تاثیرگذار باشد؛ البته لازمه اصلی این مسئله فعال شدن حوزه دیپلماسی خارجی و توسعه روابط با دیگر کشورها است. معاون استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها، ایران همچنان با کشورهای همسایه خود در ارتباط است و می‌توانیم بازارهای هدف خود را بر آنها معطوف کنیم، معتقد است: به طور قطع تحریم‌ها تا ابد ادامه نخواهد داشت و مسئولان کشور باید این مشکل را حل کنند و اجازه ندهند تحریم‌ موجب آسیب به کشور شود؛ هر چند که تحریم‌ها در بسیاری بخش‌ها موجب شکوفایی شده است. بنابراین در نخستین گام، هدف نمایشگاه اصفهان باید بازار داخل باشد که با توسعه آن بتوانیم مشتریان خارجی را جذب کنیم.
پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز، اصفهان را یکی از کلانشهرهای کشور با پتانسیل بالای گردشگری می‌داند و می‌گوید: با وجود این پتانسیل، اصفهان طی سالیان گذشته نمایشگاهی در شان خود را نداشت و خوشبختانه طی سه سال گذشته با تلاش مدیریت شهری اصفهان، اکنون پروژه بزرگ نمایشگاه در مراحل آخر کار خود است و امیدواریم تا چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد. به گفته او، نمایشگاه زیرساختی برای توسعه گردشگری، فروش صنایع دستی، معرفی محصولات مختلف، ایجاد نقدینگی و درآمدزایی، اشتغالزایی و... است. وی ابراز امیدواری می‌کند: با فعال شدن محل جدید نمایشگاه و کاهش بیماری کرونا، نمایشگاه اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد و شاهد برقراری تعاملات تجاری در داخل و با دیگر کشورها باشیم و با پیشبرد اهداف اقصادی اصفهان، این محل بتواند درگاهی برای جذب توریست و همچنین معرفی محصولات و پتانسیل‌های ایران به دیگر کشورها و کسب درآمد باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان نیز با اشاره به نقش تاثیرگذار نمایشگاه بر اقتصاد و تاثیر آن بر راندمان مالی شهر، می‌گوید: اتفاقی که در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در حال رخ دادن است، می‌تواند تاثیر مناسب توسعه اقتصاد شهری داشته باشد، البته این مکان فیزیکی تنها یک مولفه اقتصادی است و بسیاری از بخش‌ها باید با نمایشگاه هماهنگ شوند. به گفته روح‌الله چلونگر، نمایشگاه جدید اصفهان یک زیرساخت است، اما اگر زیرساخت دیگر دستگاه‌ها مهیا نشود، نمی‌تواند نقش پررنگ خود را نمایش دهد؛ از سوی دیگر نباید به نمایشگاه به عنوان محلی صرفاً برای کسب درآمد نگاه شود و به طور قطع با جلب اعتماد مردم می‌توان موجب توسعه اقتصاد شهری شد. وی از مدیریت شهری و کمیسیون اقتصادی شورای شهر و زیرمجموعه آن در نمایشگاه‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی درست و صحیح برای محل جدید نمایشگاه اصفهان، حافظ سرمایه‌های استانی و ملی در این پروژه باشند. وی تاکید می‌کند: نباید از پتانسیل‌های محل جدید نمایشگاه غافل ماند و باید با تعاملات مختلف از این زیرساخت بهره مناسب را برد، بنابراین باید با برنامه مدونی از ظرفیت این محل بهره برد. رئیس اتحادیه صنف خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان با ارزیابی عالی از فضای جدید نمایشگاه اصفهان، می‌گوید: کشورهای دیگر همواره برای حضور و بازدید از نمایشگاه‌های مختلف هزینه‌های میلیون دلاری می‌کنند، بنابراین باید توجه داشت که اکنون این بستر در اصفهان ایجاد شده و نمایشگاه با مدیریت بسیار قوی می‌تواند با برندهای بزرگ و معتبر وارد تعامل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار