مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به تلفات ۱۸۰ راس کل و بز در منطقه کلاه قاضی اصفهان گفت: این بیماری به هیچ عنوان با انسان مشترک نیست و بنابراین خطری هم وطنان را تهدید نمی‌کند. همچنین حیوانات تک سم و پرندگان نیز به این بیماری مبتلا نخواهند شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 14 August 2020

شهرام موحدی با اشاره به تلفات ۱۸۰ رأس کل و بز در دامنه‌های کلاه قاضی به دلیل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) اظهار کرد: اگرچه کنترل بیماری‌های حیات وحش بر عهده سازمان محیط است اما اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به منظور کنترل این بیماری اقداماتی نظیر ارائه آموزش به متولیان امر یا واکسیناسیون حیوانات این منطقه انجام داده است.

وی افزود: این آمار به هیچ عنوان بحرانی نیست اما شیوع آن در میان حیوانات این بخش در فصل گرم سال بیشتر است. در این فصل به دلیل خشک شدن آبشخورهای طبیعی، آبشخورهای دستی به همراه علوفه در این منطقه گذاشته می‌شود که سبب افزایش تراکم میان حیوانات این منطقه و در نتیجه رشد آمار ابتلاء به این بیماری می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این بیماری به هیچ عنوان با انسان مشترک نیست و بنابراین خطری هم وطنان را تهدید نمی‌کند. همچنین حیوانات تک سم و پرندگان نیز به این بیماری مبتلا نخواهند شد.

موحدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کانون‌های برخی بیماری‌ها گفت: در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۸ تعداد کانون‌های بیماری LSD در استان ۹۲ کانون بوده است که این تعداد در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۹ به تنها یک کانون رسیده که این کاهش تقریباً ۹۹ درصدی کانون‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: در بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیز از هفت کانون به سه کانون رسیده‌ایم. همچنین در بیماری تب برفکی نیز با ۸۷ درصد کاهش از ۱۵ کانون به تنها ۲ کانون دست یافته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به صادرات محصولات تحت نظارت این اداره گفت: در سال ۹۸ ارزش صادرات این محصولات نسبت به سال ۹۷، ۶۰ درصد افزایش و این مقدار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۲۲ درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار