معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) از حفظ رتبه دوم این واحد دانشگاهی در رده بندی سایت گوگل اسکولار در سال ۲۰۲۰ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 14 August 2020

مجید طغیانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در جولای ۲۰۲۰ دانشگاه های برتر با استناد به نمایه های برتر Google Scholar مشخص شدند و بر اساس نتایج این سایت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) همچون سال های قبل از بین ۲۰ دانشگاه آزاد حائز رتبه، پس از واحد علوم تحقیقات تهران در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین بنابر اعلام سایت رتبه بندی وبومتریک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با یک پله ارتقاء، در رتبه نوزدهم در بین دانشگاه های آزاد اسلامی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این واحد دانشگاهی در این نوبت، در دو شاخص  Presence (تعداد صفحات وب) و  Openness (تعداد فایل های غنی) رشد مناسبی داشته است و همچنین در بین کل دانشگاه های کشور با هفت رتبه ارتقاء، در جایگاه هشتاد و یکم قرار گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) تصریح کرد: پایگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از نظام «وبومتریکس» در ماه‌های ژانویه و جولای منتشر می‌کند که هدف از انتشار «وبومتریکس»، نه تنها رتبه‌بندی وبگاه‌ها، بلکه بهبود انتشارات وبی است.

رئیس شورای پژوهش و فناوری استان اصفهان افزود: پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی، از نخستین هدف‌های این نظام رتبه‌بندی است که حضور (یا اندازه اطلاعات در وب)، تأثیر (یا مشاهده‌پذیری)، دسترسی (یا شفافیت/ باز بودن)، و سرآمدی (یا پژوهش) سنجه‌هایی هستند که «وبومتریکس» برای ارزیابی وبگاه مؤسسه‌ها به کار می‌برد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاع از رتبه های این واحد دانشگاهی در عرصه های بین المللی و دریافت جزئیات بیشتر، به آدرس http://webometrics.info/en/search/Rankings/azad مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار