مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان گفت: بازار روز ویژه بانوان با هدف تمهید شرایط و فرصتی برای عرضه توانمندی‌های این قشر در شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 13 August 2020

نرجس قربانیان بیان کرد: رایزنی‌های بسیاری برای بازار روز زنان به منظور ایجاد اشتغال انجام و در نهایت مقرر شد، با توجه به ظرفیت‌ها، این بازار از شهریورماه هر پنجشنبه‌ در فرهنگ‌سرای فیض از ساعت ۹ تا ۲۱ برپا شود.

وی افزود: برخی بانوان کاشانی نیاز مالی دارند اما فاقد توانایی اجاره مکان مناسبی هستند و بر این اساس در نقاطی نسبت به عرضه محصولات می‌پردازند که در شان آنها نیست.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان تشریح کرد: مکان جدید با توجه به قابلیت‌هایی که دارد و هم به دلیل اینکه فرهنگ‌سرا است و شان بانوان در آن لحاظ می‌شود، بحث‌های فرهنگی را هم خواهیم داشت و شرایط پریشان موجود در این زمینه نیز برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: مقدمات کار انجام و افراد توانمند شناسایی شدند و به دستگاه‌ها نیز اطلاع داده شده است که جمعیت هدف به ویژه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست یا نیازمند کار که توانایی عرضه محصول دارند، در این راستا معرفی شوند تا در فهرست مورد نظر قرار بگیرند که همه افراد بتوانند به صورت برابر از این فرصت استفاده کنند.

قربانیان همچنین با اشاره به شرایط جدید خانواده‌ها و تغییر سبک زندگی منجمله لزوم اشتغال بانوان، اظهار داشت: طرح همیاران بانوان سالمند با هدف حفظ ارزش‌ها در خانواده‌های کاشانی پی‌ریزی شد که تا کنون با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره بهزیستی به عنوان دستگاه متولی، چندین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای مطلوب انجام شده است.

وی تاکید کرد: به جای سوق دادن خانواده‌ها به سوی خانه سالمندان، مقدمات این کار شکل گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد تا بحث ساماندهی و نظارت را داشته باشیم که مشکلات جانبی ایجاد نشود.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه کاشان همچنین به ۴۰ سالگی آغاز دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بسیاری از بانوان در پشت جبهه‌ها حماسه آفریدند اما به تدریج فراموش شدند که اقدامی مانند ساخت المان بانوان شهیده شهرستان در مجموعه فرهنگی- ورزشی شهربانو می‌تواند اقدامی ماندگار در این زمینه باشد.

وی با اشاره به حدود ۱۰۰ نفر بانوی کاشانی فعال در پشت جبهه‌ها، بر انتشار فراخوانی به مناسبت هفته دفاع مقدس و جمع‌آوری خاطره‌ها در راستای تبدیل به یک مستند یا اثر هنری، همچنین تجلیل از خانم‌های امدادرسان و خانواده‌های جانبازان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار