سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اخذ مجوز برای برگزاری آیین های محرم حتی مراسم‌ خانگی در استان ضروریست.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ 12 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت الله غلامی  در حاشیه برگزاری چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اینکه اصفهان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: همه مراسم‌ ایام محرم تنها با اخذ مجوز می‌توانند برگزار شود.
وی ادامه داد: کارگروه ویژه ایام محرم با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل و همه دستگاه‌های مرتبط با بحث مراسم‌ محرم در این کارگروه عضو هستند.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مساجد، تکایا، هیات‌ها، حسینه‌ها و حتی روضه‌های خانگی که قصد دارند در این ایام مراسم برگزار کنند، باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند.
وی تصریح کرد: برگزاری این آیین ها صرفا در فضای باز امکان‌پذیر است لذا برگزاری مراسم در فضای بسته و منازل مسقف امکانپذیر نیست.
غلامی تاکید کرد: زمان برگزاری مراسم حداکثر ۲ ساعت است و مجریان مراسم باید با رعایت تمام موازین بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم کنند.
وی اضافه کرد: جابه جایی هیات‌ها و حرکت دسته‌جات ممنوع است و عزاداران صرفا در یک مکان باز با رعایت فاصله‌ اجتماعی و زدن ماسک می‌توانند مراسم خود را اجرا کنند.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم در اماکن متبرکه صرفا با هماهنگی تولیت این اماکن و در فضای باز آن میسر خواهد بود.
وی تاکید کرد: پذیرایی در طول مراسم بطورکلی ممنوع است و فعالیت ایستگاه‌های صلواتی سابق در سطح شهر صرفا به پخش نوا و نماهای محرم و جمع آوری کمک‌های‌ مومنانه معطوف می‌شود.
غلامی گفت: نذورات خام و خشک در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و نیت بانیان آن جمع آوری و بسته‌بندی می‌شود و در صورتی که امکان تغییر نذر وجود ندارد، با نظارت اداره بهداشت، پخت و بسته بندی و در خارج از مراسم توزیع خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تجمع افراد در پارک‌ها، ادامه داد: به کلیه شهرداری‌های استان ابلاغ شده که تجمع و اطراق در پارک‌ها ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی از فردا با این تجمع‌ها برخورد خواهد شد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در همین راستا روشنایی پارک‌ها هر شب ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از اسباب بازی‌های پارک‌ها بدلیل امکان شیوع بیماری کرونا ممنوع است و استفاده از این وسایل تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود.
غلامی با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر تجمع برخی افراد در نقاطی از جمله پل خواجو، سی‌ و سه پل، پل مارنان، پل شهرستان و کوه صفه گفت: با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی این تجمع‌ها منتفی می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین محدودیت‌هایی در ورود به منطقه ناژوان، دهکده زاینده‌رود و باغ بهادران اعمال می‌شود.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن به صورت محدود و صرفا در آرامستان‌ها با جمعیت مشخص و رعایت فاصله ۲متر، بدون پذیرایی ممکن خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار