مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر فقط باید در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ایمن برگزار شود.
کد خبر: ۸۸۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 12 August 2020

سیدمهدی میرجهانیان افزود: این موضوع به همه نمایندگان هیات‌های مذهبی در استان نیز ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت کشور در باره نحوه برگزاری مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر، ۱۲ جلسه با مسوولان مرتبط در استان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان هیات‌های مذهبی برگزار کردیم و در باره نحوه برگزاری این مراسم با توجه به شیوه‌نامه‌های ابلاغی تبادل نظر شد.

وی با بیان‌اینکه چند نکته کلیدی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: عزاداری‌ها فقط باید در فضای باز باشد، حتماً از ماسک استفاده شود، استفاده از طبل و سنج در برگزاری مراسم و توزیع نذورات در مجالس ممنوع بوده و حداکثر زمان برگزاری مراسم ۲ ساعت خواهد بود و برپا کردن هرگونه خیمه، موکب و ایستگاه صلواتی نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی(با زنجیر شخصی) در محل مراسم بدون جابه‌جایی مُجاز است، اضافه کرد: اگر اصرار به برگزاری مراسم در محل مُسقف است باید چهار طرف آن کاملاً باز باشد.

میرجهانیان گفت: در صورت اصرار به توزیع نذورات، این کار باید درب منازل انجام شود و مُبرا از تجمع افراد باشد.

به گفته وی، برپایی مراسمی مانند نخل‌گردانی و شیرخوارگان نیز ممنوع است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با تاکید براینکه همه این شیوه‌نامه‌ها با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم ابلاغ شده است، گفت: رعایت آنها به مشارکت مردم و درک درست آنها از شرایط موجود بستگی دارد.

وی همچنین در باره بازگشت محدودیت‌های کرونایی به شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در استان اصفهان از هفته گذشته تاکنون اظهار داشت: در برخی موارد شاهد زیر پا گذاشتن دستورها و محدودیت‌ها بودیم و بنظر می‌آید که عده‌ای تصور می‌کنند دوره کرونا تمام شده است.

میرجهانیان با اشاره به آخرین آمار بازدید از مراکز صنفی استان در باره رعایت دستورهای بهداشتی گفت: هفت هزار و ۸۰۳ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان از یازدهم تا هفدهم مرداد امسال صورت گرفت که از بین آنها پنج هزار و ۹۰۰ واحد شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا را رعایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه از میان واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید شده، ۱۰۸ مورد بدلیل رعایت نکردن دستورهای بهداشتی و تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: از بین آنها ۳۸ واحد نیز پُلمب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار