معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از اجرای 4 حکم قطعی قضایی ناقضان حریم و بستر رودخانه زاینده رود در بیست روز گذشته خبر داد.  
کد خبر: ۸۸۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 12 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، بیستم مردادماه، مهندس حسن ساسانی اظهار کرد: در بیست روز گذشته، با پی گیری های شرکت آب منطقه ای استان اصفهان از حدفاصل باغ بهادران روستای چم طاق تا تالاب بین المللی گاوخونی در راستای حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه زاینده رود اجرای 4 حکم قطعی صادره از محاکم قضایی در دستور کار قرار گرفت. 
 
وی افزود: با قطعی شدن احکام قضایی، آزادسازی سه مورد از احکام که به ساخت و ساز ویلا در منطقه باغ بهادران به مساحت یک هزار و 500 مترمربع و همچنین مورد دیگری که به محصور نمودن باغی به واسطه احداث دیوار در روستای اسلام آباد شهر درچه به مساحت 600 مترمربع تخصیص یافته بود، عملیاتی شد.
 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان به توقیف ادوات تخلیه نخاله از بیستم تیرماه تاکنون اشاره ای داشت و افزود: توقیف این ادوات تخلیه بیشتر در منطقه شرق استان اصفهان گزارش شده است؛
 البته، پاکسازی نخاله های تخلیه شده حریم و بستر رودخانه زاینده رود با همکاری شهرداری شهر فلاورجان و دهیاری روستای گارماسه هم از اقدامات بیست روزه اخیر است.
 
وی افزود: بالغ بر یک هزار و 500 متر مربع از نخاله های حاشیه زاینده رود در محدوده روستای گارماسه از توابع شهرستان فلاورجان با همکاری شهرداری، به منطقه ای مطابق با ضوابط و قوانین موجود، منتقل و بستر رودخانه زاینده رود از نخاله ها و پسماندهای موجود پاکسازی شد.
 
ساسانی به توقیف 6 مورد ادوات برداشت غیرمجاز آب و پساب هم در این ایام اشاره ای کرد و گفت: گشت یگان حفاظت شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با نظارت و پایش مستمر رودخانه زاینده رود نسبت به توقیف این ادوات اقدام کرده است و ادوات غیرمجاز به انبار سد رودشتین منتقل شده است.
وی با اشاره به دریافت گزارش های مردمی به صورت شبانه روزی از طریق سامانه 3848 افزود: این سامانه برای تسهیل ارتباط راه اندازی شده است و ثبت و رسیدگی به هر گونه تخلفات آبی در سراسر استان از طریق سامانه تلفنی  مقدور است.
سامانه تلفن3848 یک سامانه منحصر به فرد است که برای اولین بار در کشور در شرکت آب منطقه ای اصفهان از اسفند 98 شروع به کار کرده و مردم می توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه در تمام طول شبانه روز گزارش تخلفات از قبیل حفاری ، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه ، بهره برداری از چاههای فاقد پروانه برداشت پساب از فاضلاب شهری ، برداشت غیر مجاز از کانال ها و شبکه های آبیاری ، تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و ساخت ، نگهداری ، حمل و تردد انواع دستگاه های حفاری غیر مجاز از را مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار