محققان شرکتی دانش بنیان در دانشگاه کاشان موفق به ساخت دستگاهی پیشرفته برای تصفیه و ضد عفونی هوا بدون تولید هیچ گونه گاز مضری شدند.
کد خبر: ۸۸۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 11 August 2020

 با توجه به روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا، محققان دانشگاه کاشان موفق به ساخت دستگاهی پیشرفته برای تصفیه و ضدعفونی هوا بدون تولید هیچ گونه گاز مضری شدند.
معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه این دستگاه را محققان شرکتی دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان با استفاده از فناوری پلاسمای سرد، برای تصفیه و ضد عفونی کردن محیط با هزینه ۲۰۰ میلیون ریالی ساخته اند گفت: سرعت و قدرت ضدعفونی کنندگی بالای دستگاه مانع باقی ماندن ویروس کرونا این مهمان ناخوانده در هوای محیط می‌شود.
مجید منعم زاده توان مصرفی دستگاه را ۳۰۰ وات اعلام کرد و گفت: این دستگاه با دبی ۱۵۰ مترمکعب در ساعت، دارای صفحه کلید لمسی و سیستم کنترل از راه دور است که دبی دستگاه بسته به فضای آن قابلیت تنظیم دارد.
وی با اشاره به سرعت شیوع کرونا و لزوم پاکسازی محیط‌های عمومی همانند مترو ، اتوبوس‌ها و میکروب زدایی اتاق‌های بیمارستان و گندزدایی محیط‌های سرپوشیده پرجمعیت گفت: با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار