بیمه کرونایی خبرنگاران تا دو هفته آینده اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 11 August 2020
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست ویدئو کنفرانسی بررسی مشکلات صنفی خبرنگاران و عکاسان استان اصفهان گفت:وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است، صندوق هنر تا دو هفته دیگر بیمه کرونایی خبرنگاران را اجرایی می‌کند.
حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، بیمه درمان و تکمیلی را یکی از اقدامات این وزارتخانه در حمایت از صاحبان قلم و اندیشه و عکاسان از جمله هنرمندان و خبرنگاران بیان کرد و افزود:نیمی از هزینه پرداخت این بیمه برعهده دولت است.
وی در پاسخ به سوال برخی از نمایندگان رسانه مبنی بر شرایط سخت برای بیمه خبرنگاران از جمله داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی گفت: طبق استعلام انجام شده، داشتن مدرک کارشناسی دیگر جزو شرایط بیمه خبرنگاران نیست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ نشریه مکتوب و ۲۲۰ نشریه الکترونیک در استان، پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی اصحاب رسانه متشکل از نمایندگان اصحاب رسانه و دستگاه‌های اجرایی استان را دارد که با موافقت جمعی حاضران همراه شد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این نشست با اشاره به اینکه در شرایط موجود، جامعه نیازمند آرامش است از خبرنگاران خواست ضمن پذیرش نقد متقابل با استدلال، از هرگونه حدس و پیش داوری‌ها در اطلاع رسانی‌ها خودداری کنند و به عنوان نماینده مردم همواره از مسئولان مطالبه گری
داشته باشند.
حیدر قاسمی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا از خبرنگاران خواست با اطلاع رسانی ویژه خود، مردم را به سمت برگزاری آیین‌های عزاداری با رعایت صد در صدی دستورالعمل‌های بهداشتی هدایت کنند.
قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان هم در آیین به لحاظ شدن نقش رسانه در تدوین مدل مشارکتی طرح جامع این کلانشهر اشاره کرد و گفت:همچنین از نظر اصحاب رسانه برای تدوین این طرح استفاده شده است.
در پایان این آیین از کمتر از ۱۰ پیشکسوت و نماینده صنفی خبرنگاران و عکاسان اصفهان به همت خانه مطبوعات تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار