رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت:: وضعیت استان در بحث کرونا در ظاهر زرد می‌باشد، اما در لحظه ممکن است با موج جدیدی از بیماری کرونا مواجه شویم.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 11 August 2020

فرزین رضاعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: وضعیت استان کردستان هم اکنون به ظاهر زرد و در حال هشدار است اما هر لحظه ممکن است با طغیان این ویروس که خرداد و تیرماه با آن مواجه بودیم باز هم مواجه شویم.
وی افزود: شاید آمارهای ما کاهش یافته باشد اما این کاهش سریع آمارها و از وضعیت قرمز به زرد رسیدن به معنای این است که ویروس کرونا ریشه کن شده و نگران هستیم در ابتدای پاییز و با شیوع آنفلوآنزای فصلی این دو بیماری با یکدیگر سلامت و جان مردم را به خطر بیاندازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: باید با یک فضاسازی رسانه‌ای و قلم حرفه‌ای خبرنگاران مردم را نسبت به وضعیت احتمالی پیش رو آگاه کنیم تا خطرات را بدانند و همچنان رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
رضاعی یادآور شد: در مرداد ماه وقتی معابر عمومی سطح استان را مورد بازدید قرار دادیم در شهرهایی مانند سقز و بانه مردم رعایت نمی‌کنند و ماسک نمی‌زنند و این جامعه را با یک بحران ممکن است مواجه کند و جان افراد بسیاری را بگیرد.
وی بیان کرد: تا سال آینده این ویروس با ما است و باید از ماسک همواره در خارج از منزل استفاده شود تا شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم چرا که با وجود یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در یک جمع در طول ۹ دوره پنج روزه و در ۴۵ روز که این ویروس انتقال می‌یابد ممکن است تا دو هزار و ۶۰۰ نفر آلوده شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان توحید بستری هستند و بیمارستان‌های بعثت و کوثر سنندج تخلیه شده با توجه روند کاهشی این بیماری، اما همچنان بخش‌های این بیمارستان‌ها آمادگی را دارند تا در پاییز در صورت ایجاد موج جدید بیماران را پذیرش و بستری کنند.
رضاعی اظهار داشت: متأسفانه در زمان اوج کرونا تعدادی از مردم که ناراحتی‌های مختلفی داشتند از مراجعه به بیمارستان‌ها هراس داشتند در حالی که بخش‌های مراقبت از بیماران کرونایی کاملاً مجزا از دیگر بخش‌های بیمارستان بود و هیچ آلودگی نداشت و همین مسئله باعث شده عده‌ای که ناراحتی قلبی یا دیگر مشکلات را داشتند با عدم مراجعه به موقع جان خود را از دست بدهند.
وی افزود: یکی از عمده مشکلاتی که در اوایل شیوع ویروس کرونا داشتیم کمبود دارو، کمبود ماسک و دیگر مواد بهداشتی و ضدعفونی بود که به سرعت تهیه شدند و امروز در این موارد هیچ کمبودی وجود ندارد..

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار