معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مشکل اصلی واحدهای تولید انواع ماسک‌های سه لایه جراحی و نیمه صنعتی در این استان، تامین مواد اولیه مورد نیاز است.
کد خبر: ۸۸۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ 10 August 2020

به گفته ابوالفضل اصلانی در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز، استان اصفهان قادر به تولید بیش از سه میلیون قطعه ماسک سه لایه جراحی و نیمه صنعتی (SMS) در روز است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک سه لایه همانند سایر کشورها با میزان نیاز روزانه همه آحاد مردم همخوانی ندارد، تصریح کرد: در صورت تامین مواد اولیه و عدم سوء استفاده برخی از سودجویان، امکان تامین نیاز کادر درمان و همه مشاغلی که ملزم به حضور در محل کار با استفاده از ماسک سه لایه و نیمه صنعتی (SMS) هستند فراهم می‌شود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ابتدای اسفند سال گذشته و همزمان با شیوع بیماری کرونا، سه شرکت در زمینه تولید ماسک سه لایه جراحی با تولید روزانه ۶۰ هزار ماسک در استان اصفهان فعال بود، اظهار داشت: امروز حدود ۲۰ شرکت فعال با ظرفیت تولید بالغ بر ۲ میلیون ماسک سه لایه جراحی در این خطه فعال است.

اصلانی با اشاره به اینکه در زمینه ماسک نیمه صنعتی (SMS) حدود ۱۵ شرکت با ظرفیت تولید یک میلیون قطعه در روز فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید ماسک N۹۵، میزان تولید در اصفهان نسبت به اسفند پارسال بیش از ۵۰ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌عنوان متولی صدور مجوز تولید و توزیع اقلام سلامت محور در زمینه ۲ نوع ماسک با عنوان "سه لایه جراحی" و "فیلتردار (N۹۵)" اقدام به صدور پروانه ساخت می‌کند، گفت: برای این کار با توجه به نیاز مبرم به انواع ماسک سعی شده است با احراز حداقل استانداردهای تولید، واحدهای تولید کننده ماسک تحت آموزش و نظارت قرار گیرد و در جهت تسریع در تولید ماسک استاندارد، نهایت همکاری با تولید کنندگان انجام شود.

اصلانی درباره تولید ماسک پارچه‌ای نیز توضیح داد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اتحادیه‌های پوشاک، نساجی و گروه‌های جهادی از طریق مشاوره درباره تولید مناسب ماسک پارچه‌ای از جمله جنس پارچه، الزامات بهداشتی خط تولید و برچسب‌گذاری و بسته‌بندی، کمال همکاری را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ماسک پارچه‌ای برای تامین نیاز مردم و  کسانی که بیمار نیستند مناسب است و استفاده از این نوع ماسک برای آنها توصیه می‌شود، اضافه کرد: این ماسک‌ها قابلیت شستشو دارد و تا ۶ مرتبه می‌توان آن را استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار