مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، تامین روزانه پلاسما کوویدی در مرکز اهدای خون اصفهان را بیش از ۱۰ واحد دانست و گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ واحد پلاسما به این مرکز اهدا شده، اما در شرایط کنونی ذخیره پلاسمای کوویدی استان صفر شده و بر حسب نیاز روزانه تمام پلاسما‌های اهدایی در مراکز درمانی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 08 August 2020

مجید زینلی افزود: آمار اهدای پلاسما در اصفهان از شش واحد به بیش از ۱۰ واحد افزایش یافته، اما آمار ابتلاء به کرونا و نیاز به پلاسمای کوویدی در استان اصفهان رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه اهداکنندگان پلاسما کوویدی کم و افرادی که می‌توانند پلاسما کوویدی اهدا کنند نیز محدود است گفت: پلاسمای درمانی از بیماران بهبود یافته کمتر از ۶۰ سال که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند، دریافت می‌شود.
مدیر کل انتقال خون استان اصفهان گفت: بیماران بهبود یافته کرونا می‌توانند ماهی یک بار برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون اصفهان مراجعه و افراد بهبود یافته بیماری کرونا پس از ۲۸ روز بعد از بهبودی کامل می‌توانند پلاسمای خود را اهدا کنند و هر بیمار بهبود یافته کرونا می‌تواند در طول شش ماه چندین نوبت برای اهدای پلاسما اقدام کند.
وی، گرما و شیوع کرونا را موثر در ایجاد محدودیت‌های رفت‌وآمد برای افراد و کم اهداکنندگان خون دانست و افزود: اهدای خون تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و در حال حاضر ذخایر خونی و فرآورده‌های خونی استان در حد نرمال و حدود چهار روز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار