رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم اعلام کرد: فاز چهارم پروژه بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم – تهران به طول ۲۵ کیلومتر آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 04 August 2020

به گزارش تابناک قم، جعفر اویسی افزود: : بااعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم – تهران عملیاتی شد.

به گفته وی، این طرح در راستای تامین ایمنی حداکثری سفرهای برون‌شهری در سومین محور ترافیکی کشور، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های آزادراه قم – تهران عملیاتی شده است.

اویسی طول مسیر پروژه را بیش بر ۲۵ کیلومتر ذکر کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح که در رفوژ آزادراه قم – تهران عملیاتی می‌شود بالغ‌بر ۴ هزار و ۲۸۴ قطعه نیوجرسی مفصلی جایگزین گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم – تهران خواهد شد.

وی اظهار داشت: تمامی هزینه‌های این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.

اویسی در باره بازه زمانی تکمیل طرح نیز عنوان کرد: بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه دوساله است که با توجه به اهمیت تامین حداکثری ایمنی در آزادراه قم – تهران در صورت تامین و تزریق به‌موقع منابع اعتباری تا پایان سال جاری طرح تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌گردد.

وی در ادامه یادآور شد: طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم تهران تاکنون در چهار فاز اجراشده که در فاز نخست گارد ریل‌های ۱۵ کیلومتر از رفوژ آزادراه قم تهران جای خود را به نیوجرسی‌های مفصلی داده‌اند.

اویسی افزود: در فاز دوم طرح نیز در ۱۱ کیلومتر از آزادراه قم - تهران نیوجرسی‌های مفصلی جایگزین گارد ریل‌های رفوژ شده است.

وی طول اجرایی فاز سوم را نیز ۱۳ کیلومتر برآورد و تصریح کرد: با اجرای فاز پایانی ( فاز چهارم ) این پروژه که به طول ۲۵ کیلومتر است درمجموع ۶۵ کیلومتر از رفوژ آزادراه قم – تهران با استقرار نیوجرسی‌های مفصلی ایمن‌تر می‌گردد که این به معنای اجرای کامل طرح دررفوژ آزادراه قم- تهران است.

وی در خصوص مشخصات فنی نیوجرسی‌های مفصلی توضیح داد: طول هر قطعه نیوجرسی مفصلی شش متر، ارتفاع یک متر و وزن آن ۸/۴ تن است.

اویسی ادامه داد : به دلیل اتصال نیوجرسی‌ها به‌وسیله قطعات مفصلی و پیوستگی زنجیروار آن‌ها به یکدیگر در صورت برخورد وسایل نقلیه با هر یک از این حفاظ بتنی به‌صورت متصل و یکپارچه عمل کرده و از ورود خودرو به لاین مقابل تا حد امکان جلوگیری می‌کند.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان قم پایان یادآور شد: با اجرای این طرح در رفوژ آزادراه قم – تهران که با ترافیک پرحجمی روبرو است از رانندگان انتظار می‌رود با رعایت کامل جوانب ایمنی تعامل لازم را با مجریان طرح‌های عمرانی داشته باشند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار