رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: شمار داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۹ در این استان نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 03 August 2020

محمدرضا ایروانی افزود: امسال ۴۶ هزار و ۶۱۰ داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در استان اصفهان ثبت‌نام کردند از این تعداد ۵۳.۵ درصد زن و ۴۶.۵ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در این استان نسبت به سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر شده است، اظهار داشت: با وجودیکه در آمار کشوری سهم داوطلبان مرد نسبت به زن کمی بیشتر است اما در اصفهان، داوطلبان زن در مقایسه با مردان، بیشتر هستند.

ایروانی با اشاره به اینکه این آزمون در ۱۳ حوزه امتحانی در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و گلپایگان و در ۱۳۳ رشته اصلی و ۶۴ رشته امتحانی دوم (شناور) برگزار می‌شود، اضافه کرد: بیشتر داوطلبان برابر با ۳۵ هزار و ۸۱۳ نفر در هشت حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان یعنی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، معارف قرآن و عترت، غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، آزاد اصفهان (خوراسگان)، فنی و حرفه ای شهید مهاجر و غیر انتفاعی راغب اصفهانی حضور می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه امسال حوزه‌های امتحانی و فضاهای در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است، گفت: با توجه به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام برگزاری آزمون و ۲ برابر شدن فاصله صندلی‌ها، فضای بیشتری در نظر گرفته شد.

 رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان به ۲ برابر شدن عوامل اجرایی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ نسبت به سال گذشته نیز اشاره و اضافه کرد: در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان عوامل اجرایی به حدود یکهزار نفر می‌رسد.

به گفته وی در سال‌های گذشته به ازای هر ۱۰ داوطلب یک عامل اجرایی بود اما امسال به ۲ نفر عامل اجرایی افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار