استاندار اصفهان گفت: فرهنگ سازی در حوزه مصرف بهینه آب در کشاورزی ضروری است و باید به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در طرح‌های این بخش توجه داشت.
کد خبر: ۸۸۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 01 August 2020

عباس رضایی در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان گفت:  چگونگی مدیریت در مصرف آب مستلزم تغییر نگرش کشاورزان در روش آبیاری، حذف آبیاری غرقابی و تغییر الگوی کشت متناسب با وضعیت کم‌آبی استان است.
وی ادامه داد: در جلسه امروز اطلس نیاز آبیاری گیاهان زراعی و باغی استان به منظور مدیریت بهینه تقاضای آب در بخش کشاورزی، بازنگری، تکمیل و تدوین الگوی بهینه کشت محصولات زراعی و باغی به تفکیک شهرستان‌ها و دهستان‌های استان و تدوین نهایی الگوی بهینه کشت محصولات زراعی و باغی استان مطرح شد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه  اقدامات مطالعاتی و زیربنایی خوبی در حوزه افزایش بهره‌وری کشاورزی استان و کاهش مصرف آب صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به برخی مشکلات این طرح‌ها در حوزه اجرا، تاکید کرد: برخی الزامات قانونی و سیاسی از جمله هدفمند کردن تعرفه یارانه‌ای حامل‌های انرژی بر اساس الگوی کشت پیشنهادی، هدفمند کردن بیمه محصولات کشاورزی و سیاست‌های حمایتی خرید در راستای اجرای الگوی کشت پیشنهادی، پیش‌بینی راهکارهای قانونی تشویقی جهت بهره‌بردارانی که الگوی کشت را رعایت می‌کنند از طریق ارائه تسهیلات بانکی و جوایز می‌تواند در اقناع و ترغیب کشاورزان به کشت بر اساس الگوی ارائه شده موثر باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار