مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان از اهدا و مصرف ۲۶۵ واحد پلاسما در اصفهان خبر داد و گفت: این میزان جوابگوی نیاز بیماران کرونایی نیست.
کد خبر: ۸۸۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 31 July 2020

مجید زینلی با اشاره به وضعیت پلاسما در استان، اظهار داشت: تا کنون 265 واحد پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونا دریافت شده است.

وی افزود: تمام این 265 واحد برای بیماران مصرف شده و حتی به خاطر نیاز بیشتر، از استان‌های دیگر هم پلاسما گرفته شده که آن هم به بیماران کرونایی داده شده است.

زینلی با بیان اینکه همچنان نیاز به پلاسما در بیمارستان‌ها بالاست، گفت: متاسفانه تعداد اهدا کنندگان کم است و نمی‌توانیم پاسخگوی کامل بیمارستان‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان واجد شرایطی که می‌توانند پلاسما اهدا کنند، محدود است و از طرفی در هفته‌های اخیر با افزایش شیوع ویروس مواجه شدیم که میزان مصرف پلاسما را در مراکز درمانی به شدت افزایش داد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: این میزان پلاسمای دریافتی جوابگوی نیاز مراکز درمانی و بیماران بدحال کرونایی نیست، لذا از واجدین شرایط اهدای پلاسما درخواست می‌شود پس از 28 روز از بهبودی به سازمان انتقال خون برای اهدا مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار