عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بودجه‌ای که برای تأمین کالاهای اساسی در نظر گرفته می‌شود در عمل به طور کامل به مردم نمی‌رسد اما نیازهای مردم در طرح دو فوریتی حمایت از خانوارهای نیازمند به طور مستقیم به دستشان می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 31 July 2020

حسینعلی حاجی‌دلیگانیدر ارتباط با اقدامات مجلس در راستا حمایت اقتصادی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه اظهارداشت: در مجلس از دو بعد قانون‌گذاری و نظارتی اقدامات خوبی در حال انجام است ولی طبیعتاً مردم این را می‌دانند که مجلس نمی‌تواند جایگزین دولت بشود و کار دولت را انجام دهد.

وی افزود: اما در جلسات هیئت رئیسه و جلسات مشترکی که بین هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها داریم، برنامه‌ریزی به نحوی است که ما بتوانیم بین همه کارهایی که لازم و خوب است که انجام شود، آنچه برای مردم اولویت دارد اجرا شود و از این بابت به مردم اطمینان می‌دهیم که هم در غالب طرح‌ها و هم در غالب نظارت کارهای خوبی در حال انجام است و امیدوار هستیم که آثار آن را مردم ببینند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص بودجه برای تأمین‌ کالاهای اساسی در کشور بیان کرد: در این چند سال، سالیانه حدود 14 میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی در بودجه هزینه شده و ارز 4 هزار 200 تومان عمدتا برای تأمین این کالاها داده شده است.

وی ادامه داد: اما در عمل آنچه که به مردم رسیده خدمت ناقصی بوده است و از این بابت از دو سال گذشته دیدگاه ما بر این بود که این مبلغی که داده می‌شود با توجه به اینکه نسبت به ارزش افزوده‌ای که در قیمت ارز آزاد دارد رقم بسیار بالایی است که باید به دست اقشار متوسط و ضعیف بتوانیم برسانیم و از اینکه این مبلغ قابل توجه در جیب افراد سودجو برود جلوگیری شود.

حاجی‌دلیگانی در ارتباط با طرح دو فوریتی حمایت از خانوارهای نیازمند بیان کرد: از جمله اهداف این طرح این است که بتواند نیازمندی‌های مردم را مستقیما یا به حسابشان واریز کند و یا به صورت روش‌های الکترونیکی خرید کالاهای نیاز اولیه زندگی بتوانند به آن دست پیدا کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار