معاون تربیت‌بدنی و سلامت و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امسال توجه ویژه‌ای به بهداشت مدارس خواهیم داشت، آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد بازدید قرار گرفته و نسبت به تعمیر، تجهیز، جداسازی و ضدعفونی کردن آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۸۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ 31 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، عبدالرضا رئیسی اظهار داشت: هر ساله در فصل تابستان که دانش‌آموزی در مدرسه حضور ندارد، همکاران برای آماده‌سازی فضای فیزیکی، تعمیر، تجهیز، بهداشت محیط، زیباسازی و ایمن‌سازی در مدارس حاضر می‌شوند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، توجه ما به مسائل بهداشتی بیشتر شده و به مدیران مدارس توصیه شد همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 معاون تربیت‌بدنی و سلامت و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امسال توجه ویژه‌ای به بهداشت مدارس خواهیم داشت، آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد بازدید قرار گرفته و نسبت به تعمیر، تجهیز، جداسازی و ضدعفونی کردن آن‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است. مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار مدارس قرار داده شد، مراکز بهداشتی با ما همراه شدند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک ما آمدند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از تاریخ 15 شهریور ماه تأکید کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم به هنگام ثبت‌نام فرزندان خود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدرسه مراجعه کنند، اما حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس درس بستگی به وضعیت هر شهر نسبت به رنگ‌های  خواهد داشت. دانش‌آموزان در صورت حضور در مدرسه از همان درب ورودی، ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عبور از حوضچه ضدعفونی، رعایت فاصله فیزیکی و... خواهند بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی بازگشایی مدارس است، دستورالعمل رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مدیران مدارس ارسال شده و معلمین هم برای تدریس در کلاس توجیه شده‌اند ضمن اینکه کلاس‌ها و محیط مدرسه و محل تردد دانش‌آموزان ضدعفونی می‌شوند.

 معاون تربیت‌بدنی و سلامت و بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان توجه خاصِ وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابتدایی و آموزش مهارت‌های بنیادی دانش‌آموزان از برنامه‌های این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی بایستی مهارت‌های بنیادی یا اصول فعالیت روزانه را یاد بگیرند تا پایه و اساس فعالیت‌های روزمره یا ورزشی بعدی خود را محکم کنند. با شروع سال تحصیلی جدید 9 کلاس درس تربیت‌بدنی در پایه ابتدایی در نواحی و مناطق استان افتتاح می‌شود که این کلاس‌ها قابلیت‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان را توسعه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند آینده بهتری از نظر حرکتی داشته باشند.

وی گفت: 9 مدرسه به عنوان مدرسه پویا به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده که نه تنها در حیاط این مدارس فعالیت‌های ورزشی برگزار می‌شود بلکه در محیط کلاس و راهروها نیز به فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان توجه می‌شود.

رئیسی افزود: همچنین آکادمی تخصصی ژیمناستیک که در نوع خود بی‌نظیر است در آینده نزدیک در آموزش و پرورش استان افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار