رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه کاشان از دو هزار نفر فراتر رفت.
کد خبر: ۸۸۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 30 July 2020

سیدعلیرضا مروجی با اشاره به بستری ۹ بیمار حاد تنفسی در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اظهار داشت: هشت نفر از این بیماران اهل شهرستان کاشان و یک نفر باقیمانده از توابع شهرستان آران و بیدگل هستند.

وی با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه گزارشی مبنی بر فوت بیمار کرونایی در منطقه کاشان گزارش نشده است، ابراز داشت: در طول همین مدت ۳۷ بیمار جدید کرونایی به تعداد مبتلایان در منطقه کاشان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: با بیماران جدید شناسایی شده تعداد کل مبتلایان به بیماری کرونا در منطقه کاشان آمار افراد مبتلا از دو هزار نفر فراتر رفته و به ۲۰۰۱ مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۷۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده‌اند، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا در فاز جدید شیوع کرونا افرادی بوده‌اند که در تجمعات و مهمانی‌ها از جمله مراسم‌های عروسی و جشن تولد و همچنین مراسم‌های عزا شرکت کرده بودند و بر همین مبنا به شهروندان کاشانی برای حضور در این گونه مراسم‌ها هشدار جدی می‌دهیم.

مروجی استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به همراه شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را از جمله الزامات برای عدم ابتلاء به کرونا دانست و بیان داشت: یکی از روش‌های درمانی که برای بیماران بدحال کرونایی بسیار مؤثر بوده است روش پلاسما درمانی است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از این روش بیش از ۹۰ درصد بیمارانی که مورد درمان قرار گرفته‌اند بهبود و سپس با حال عمومی مساعد ترخیص شده‌اند، یادآور شد: با توجه به پیش بینی شیوع گسترده کرونا در فصل پاییز و زمستان و نیاز مبرم به پلاسمای بیماران بهبود یافته از تمامی شهروندان کاشانی که پیش از این مبتلا به کرونا شده و دو تا چهار هفته از بهبودی آنها گذشته است دعوت می‌کنیم تا با اهدای پلاسما باعث نجات جان دیگر همشهریان و هموطنان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در موج جدید شیوع ویروس کرونا در شهرستان یکی از مهمترین علائم مبتلایان مشکلات گوارشی چه با تب و چه بدون تب است که حتماً باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در فصل تابستان ممکن است مشکلات گوارشی ناشی از بیماری‌های دیگر هم باشد، گفت: در هر صورت به شهروندان کاشانی توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه مشکلات گوارشی حتماً به پزشک مراجعه کرده و از مصرف هرگونه دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار