مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: طرح تفضیلی ۷۰ درصد شهرهای این استان ابلاغ شد و یا در حال تهیه است و در تلاش هستیم تا بقیه را با کمک شهرداری‌ها انجام دهیم.
کد خبر: ۸۸۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 30 July 2020

علیرضا قاری‌القرآن اظهارداشت: ۲۱ شهر این استان دارای طرح تفصیلی هستند و طرح ۳۱ شهر در دست اقدام است که با توجه به این مهم که طرح تفصیلی مربوط به نیازهای شهری است،  شهرداری‌ها باید بیشتر در تهیه آن دخالت کنند.

به گفته وی طرح‌های تفصیلی به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد توسعه شهری در چند دهه اخیر ابزاری برای هدایت و کنترل شهرها بوده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان اضافه کرد: تهیه بعضی طرح‌های تفضیلی در سال‌های گذشته بدون نظر شهرداری‌ها توسط اداره راه و شهرسازی تهیه می‌شد و در مرحله اجرا با مشکلاتی همراه بود به همین دلیل و برای رفع این مسائل، شهرداری‌ها باید برای طرح‌های جدید، موضوعات شهری را به مشاوران طرح انتقال دهند تا آنها با توجه به مشکلات شهری طرح‌های تفضیلی را تهیه کنند.

وی با اشاره به وضعیت طرح‌های جامع و هادی شهرهای استان تصریح کرد: طرح جامع ۱۰۱ شهر و طرح هادی ۶ شهر در این استان به تصویب رسیده است.

قاری القرآن بر لزوم اتمام طرح‌های نیمه‌کاره در استان تاکید و اضافه کرد: با توجه به اینکه شروع طرح جدید با اعتبارات ناقص منفعتی برای استان ندارد، اولویت اول ما اختصاص اعتبار به طرح‌های نیمه‌کاره در این خطه است.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به برنامه سال جاری در مورد طرح‌های توسعه و عمران (طرح جامع و تفصیلی) در این استان،  گفت: بر اساس پیش‌بینی ها تا پایان سال مراحل تهیه و تصویب طرح تفصیلی برای همه شهرهای دارای طرح جامع استان انجام خواهد شد و با توجه به تخصیص اعتبارات، فرآیند انعقاد قرارداد و تهیه طرح انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار