سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: مراسم معنوی دعای عرفه و نماز عید قربان با توجه به مصوبات ستاد ملی، در شهرستان‌هایی که از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت سفید دارند، برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷ 29 July 2020

حجت‌الله غلامی در چهل و سومین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در مورد چگونگی برگزاری دعای عرفه، بیان کرد: رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری این مراسم‌ معنوی در شهرستان‌های با وضعیت سفید، الزامی است.

وی افزود: ترجیح بر برگزاری این مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و چنانچه در فضای بسته برگزار شود، باید با رعایت ۲۵ درصد ظرفیت محل باشد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: شرایط ۲۴ شهرستان در حال حاضر به صورتی است که امکان برگزاری دعای عرفه وجود ندارد، بنابر این مردم باید مراسم را از طریق صدا و سیما دنبال کنند.

وی تاکید کرد: باید از برگزاری مراسم دعای عرفه در مسجدها، تکیه‌ها و فضای روباز در شهرستان‌های با وضعیت غیرسفید خودداری شود.

غلامی اضافه کرد: وضعیت برای برگزاری نماز عید سعید قربان نیز مشابه مراسم دعای عرفه خواهد بود و در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند، این آیین با رعایت بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان اصفهان هشت شهرستان وضعیت قرمز، هفت شهرستان وضعیت نارنجی و هشت شهرستان وضعیت زرد دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار