مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع بیش از ۶۵ هزار متقاضی ثبت نام شده در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن (اسفند و آذرماه سال گذشته) در این استان، ۴۵ هزار و ۵۰۸ نفر از این متقاضیان تایید نهایی شدند.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 28 July 2020

علیرضا قاری قرآن اظهار داشت: حدود ۴۵ درصد از مجموع متقاضیان ثبت نام شده در ۵۶ شهر استان دارای شرایط فرم (ج) بودند و از این میزان ۲ درصد تاکنون به برای افتتاح حساب معرفی شدند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ هزار واحد برای طرح اقدام ملی در برنامه اصفهان پیش بینی شده و از مجموع سهمیه استان ۲۹ هزار واحد برای شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده که تاکنون زمین برای هفت هزار و ۸۳۳ واحد، تامین شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان افزود: ۴۱ هزار واحد دیگر نیز برای شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی در نظر گرفته شده که در مجموع برای ۱۸ هزار واحد از سهمیه این سه شهر جدید زمین تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه زمین به میزان نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید استان وجود دارد خاطرنشان کرد: مشکل کمبود زمین در دیگر شهرهای استان را از طریق الحاق برطرف خواهیم کرد.
قاری القرآن با بیان اینکه پیشرفت اقدام ملی در گرو واریز وجه متقاضیان مسکن در این طرح است تصریح کرد: کلیه شهروندانی که تاکنون پیامک افتتاح و واریز وجه دریافت کرده‌اند باید تا ۲ هفته آینده نسبت به واریز وجه اقدام کنند تا در سامانه اقدام‌ ملی باقی بمانند در غیر اینصورت مشمول دستورالعمل حذف از طرح خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان افزود: برآورد فعلی هزینه ساخت این واحدها برای هر متر سه میلیون تومان است و متقاضیان برای این واحدها مبلغی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارند که ۱۰۰ میلیون آن تسهیلات است و بقیه باید بعنوان آورده متقاضیان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی در این مرحله مختص دهک‌هایست که بتوانند دست‌کم نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان در طول یکسال آورده داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی باید در این طرح ثبت‌نام کنند که امکان تامین منابع مالی آن را در طول یکسال آینده داشته باشند.

قاری قرآن اظهار داشت: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب، متاهل بودن و سکونت بیش از پنج سال در محل مورد تقاضا، از مهمترین شرایط دیگر ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار