رئیس پلیس فتای اصفهان:
رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: هر رویداد جدید مانند وام ودیعه مسکن در فضای مجازی با تهدید کلاهبرداری سودجویان سایبری همراه است.
کد خبر: ۸۸۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷ 27 July 2020

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با هشدار درباره کلاهبرداری احتمالی برخی از سودجویان در زمینه ثبت نام وام ودیعه مسکن اظهار داشت: تجربه نشان داده در هر رویداد جدیدی سوءاستفاده کنندگان سایبری به دنبال کلاهبرداری در فضای مجازی خواهند بود.

وی افزود: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن مراقب تماس‌های تلفنی، پیامک‌های پیش ثبت نام دریافت وام مسکن باشند.

رئیس پلیس فتای اصفهان با اشاره به اینکه بزهکاران سایبری از فرصت‌هایی نظیر سهام عدالت، ثبت نام خودرو، وام ودیعه مسکن سو استفاده می‌کنند، تصریح کرد: متقاضیان مراقب باشند که اطلاعات شخصی و کارت اعتباری خود را در اختیار سایت‌های جعلی (فیشینگ) قرار ندهند چرا که لینک‌های درگاه جعلی، سرقت اطلاعات هویتی و راه تخلیه حساب بانکی متقاضیان را فراهم می‌کند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از کلاهبرداری با جرایم سایبری وام ودیعه مسکن در استان اصفهان گزارش نشده است، گفت: متقاضیان وام ودیعه مسکن در صورت مشاهده موارد مشکوک به کلاهبرداری در فضای مجازی، مراتب را به شماره ۲۱۸۲۶۴۷۱ و یا سامانه ۱۱۰ و سایت سایبر پلیس گزارش دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پرونده تشکیل و به موضوع رسیدگی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار