رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: امسال ۱۱ هزار و ۱۴۱ داوطلب در این استان در آزمون دکترای تخصصی ۹۹ شرکت می‌کنند که ۶ درصد از کل داوطلبان کشور را دربر می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 27 July 2020

کنکور دکترای تخصصی ۹۹ روز پنجشنبه نهم مرداد جاری با رقابت ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب در کشور برگزار می‌شود.

محمدرضا ایروانی  افزود: تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره‌های دکترای تخصصی امسال در استان اصفهان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی با بیان اینکه از بین ۱۱ هزار و ۱۴۱ داوطلب کنکور دکترا در استان اصفهان، پنج هزار و ۷۱۲ نفر مرد (۵۱ درصد) و پنج هزار و ۴۲۹ نفر زن (۴۹ درصد) هستند، اظهار داشت: این داوطلبان در شهرهای اصفهان و کاشان به رقابت می‌پردازند که ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر آنها در سه حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان شامل دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی حضور می‌یابند.

ایروانی با تاکید بر اینکه کنکور دکترا در حوزه‌های مذکور با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه) از ابتدای ورود به حوزه تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی است.

وی با اشاره به اینکه همه حوزه‌های امتحانی، ضد عفونی می‌شوند، تاکید کرد: داوطلبان فقط باید پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار و چند مداد سیاه نرم پر رنگ، مداد پاکن، مدادتراش و سنجاق همراه خود داشته باشند.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان درباره خوداظهاری داوطلبان درباره ابتلا به کرونا گفت: هنوز تعداد احتمالی داوطلبان مبتلا به کرونا در حوزه‌های امتحانی اصفهان به ما اعلام نشده است.

وی افزود: اگر داوطلبی مبتلا به بیماری کرونا باشد بر اساس دستورالعمل خاص و تمهیدات ویژه از آنها در بیمارستان یا خانه آزمون گرفته می‌شود.

ایروانی با اشاره به اینکه کارت شرکت در آزمون دکترای تخصصی ۹۹ از امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان تا چهارشنبه هشتم مرداد می‌توانند نسخه چاپی کارت ورود به جلسه را دریافت کنند، اظهار داشت: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون استان اصفهان (بجز شهرستان کاشان) از صبح سه‌شنبه هفتم مرداد تا صبح پنجشنبه نهم مرداد ۹۹ در دانشگاه اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه شروع فرایند آزمون، ساعت هشت صبح است از داوطلبان خواست تا برای پیشگیری از تجمع در مقابل درب‌های ورودی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا هفت و ۳۰ دقیقه به حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند.

ایروانی به هماهنگی‌های انجام شده با دیگر ارگان‌ها برای برگزاری آزمون سراسری دکترا اشاره و اضافه کرد: ما امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا قادر به انجام بازرسی بدنی از داوطلبان نیستیم و مقرر است تعدادی دستگاه‌های الکترونیکی برای این کار در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار