معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تامین مواد اولیه موردنیاز برای تولید انواع ماسک‌های سه لایه و جراحی در این استان ضروری است زیرا اکنون میزان تولید آن کمتر از نصف ظرفیت واقعی است.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ 26 July 2020

اسماعیل نادری اظهارداشت: واحدهای تولیدی ماسک‌های سه لایه جراحی و بی‌بافت در استان اصفهان با مشکل کمبود ماده اولیه بویژه " ملت بلون " مواجه هستند و در حال پیگیری برای رفع آن در هفته جاری هستیم.

ملت بلون (Melt blown)، منسوج بی‌بافت است که بعنوان لایه اصلی فیلتر ماسک‌های پزشکی استفاده می‌شود و تولید آن از جدیدترین پیشرفت‌های فرایندهای منسوجات بدون بافت بشمار می‌آید.

وی با بیان اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا، میزان تولید ماسک‌های سه لایه جراحی و بی بافت در استان روزانه حدود ۱۶۰ هزار ماسک بود، اظهارداشت: پس از شیوع ویروس کرونا و با فعال شدن برخی از واحدهای تولیدی جدید و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال قبلی، میزان ظرفیت واقعی تولید ماسک در استان به روزانه ۲ میلیون رسید.

نادری، اولویت نخست در زمان حاضر را فراوانی ماسک خواند و ادامه داد: در روزهای اخیر میزان تولید ماسک‌های سه لایه جراحی در استان نزدیک یک میلیون ماسک در روز بود و در تلاش هستیم تا با ساماندهی تولید این کالا و یکپارچگی تصمیم‌گیری و هماهنگی در تامین ماده اولیه، تولید و توزیع، مشکلات موجود برطرف و میزان تولید به بیش از ۲ میلیون ماسک در روز برسد.

وی با اشاره به اینکه میزان نیاز واحدهای تولیدی ماسک در استان اصفهان به مواد اولیه، بررسی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانه‌های تولید کننده این مواد اعلام شد، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های این هفته هرچه زودتر این مواد اولیه تامین شود.

وی با بیان اینکه ماسک‌های سه لایه جراحی تولیدی اصفهان در مراکز درمانی اصفهان و برخی استان‌های دیگر و همچنین شبکه توزیع داخل استان، پخش می‌شود، تصریح کرد: قیمت‌های مصوب برای ماسک سه لایه جراحی صنعتی برای مصرف کننده یکهزار و ۳۰۰ تومان و ماسک سه لایه کارگاهی (SMS) یکهزار و ۵۰۰ تومان است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت ماسک سه لایه نباید از یکهزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده بیشتر باشد، افزود: ما روی قیمت‌ها نیز نظارت داریم اما از مردم می‌خواهیم تا هرگونه گرانفروشی یا پایین بودن کیفیت ماسک‌های تولیدی را به شماره‌های ۱۲۴ (مدیریت بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت) یا ۱۹۰ (وزارت بهداشت) گزارش کنند.

نادری با بیان اینکه این حق مردم نیست که ماسک بی‌کیفیت و غیر استاندارد را با قیمت بالا خریداری کنند، تاکید کرد: سهمیه‌ای برای ماسک بین داروخانه‌ها در نظر گرفته شده بود که پاسخگوی مردم نبود نباید بهمین دلیل درحال برنامه‌ریزی هستیم تا ماسک‌های سه لایه متناسب با نیاز مردم به واحدهای عرضه کننده از جمله داروخانه‌ها برسد و مردم بتوانند با خیال راحت ماسک تهیه کنند.

وی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت برای استفاده همه مردم از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهارداشت: لازم است رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کنند که به راحتی می‌توانند داخل خانه و با استفاده از پارچه‌های مناسب اقدام به دوخت و تهیه ماسک پارچه‌ای کنند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با تاکید بر اینکه ظرفیت بسیار خوبی در استان برای تولید ماسک پارچه‌ای وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش تقاضای مردم برای تهیه ماسک، لازم است که آنها با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت بیشتر از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند زیرا به راحتی قابل تهیه و شست و شو است.

وی، قیمت مصوب ماسک پارچه‌ای را سه هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: در بازار مدل‌های مختلفی از ماسک پارچه‌ای تهیه شده و موجود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار