رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی خوزستان در گفت و گو با تابناک خبر داد؛
برای اعطای تسهیلات به دانشجویان با چندین بانک تفاهم نامه امضا شده تا با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه از طریق بانک‌ها برای دانشجویان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶ 25 July 2020
تابناک خوزستان:
 
رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی خوزستان از طرح جدیدی برای حمایت مالی از دانشجویان خبر داد و گفت: برای اعطای تسهیلات به دانشجویان با چندین بانک تفاهم نامه امضا شده تا دانشجویان از ابتدای تحصیل نیازی به پرداخت هزینه به صورت یکجا نداشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌اله براتی در گفت‌وگو با تابناک خوزستان با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم دانشگاه ارائه دروس علمی برای دانشجویان بود، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویان در آستانه فراغت از تحصیل و یا دارای مشکل نظام وظیفه بودند و نیاز داشتند واحدهای درسی خود را بگذرانند بنابراین در استان اقدام به برگزاری ارزیابی عملی با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی کردیم.
وی گفت: برای این آزمون از ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا استان ، دانشگاه علوم پزشکی ، سازمان مرکزی دانشگاه و استانداری مجوزهای لازم اخذ شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه کلاس ها و ارزیابی دروس عملی در سالن‌های بزرگ و با رعایت فاصله گذاری و در گروه‌های 5 نفره برگزار شد، افزود: در طرحی به نام تعاون برای رفاه دانشجویان در امتحانات ، دانشگاه آزاد اسلامی این امکان را فراهم کرد که دانشجویان غیر بومی که شهر محل سکونت آن ها از نظر ستاد بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار ندارد به نزدیک ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی محل سکونت خود مراجعه و در امتحان شرکت کنند که این امکان برای آزمون جامع دانشجویان دکتری تخصصی نیز فراهم شد.
وی در ادامه به شیوه برگزاری کلاس‌ها برای دانشجویان در ایام بیماری کرونا پرداخت و گفت: ساعت ورود و میزان حضور و کیفیت مطالب ارائه شده با تیم های ارزیاب و بازرس استانی و کشوری شبانه روز کنترل می‌شد و حضور دانشجویان در امتحانات مجازی نسبت به حضوری خیلی بیشتر و بهتر بود.
به گزارش تابناک خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین براتی با بیان اینکه کلاس‌های مجازی  به دلیل شرایط در نظر گرفته شده به  صورت تمام و کمال برگزار شدند از طراحی نظام‌ موضوعاتی برای جهت دهی پایان نامه‌های دانشجویان خبر داد و اظهار کرد: استان خوزستان در 4 موضوع به عنوان قطب تعریف شده است.
وی افزود: این زمینه‌ها عبارتند از صنعت نفت، صنعت پتروشیمی، صنعت کشاورزی و اخیرا صنعت فولاد، و شرایط کار بدین صورت است که اگر دانشجوی دکتری دانشگاه دیگری بخواهد درباره یکی از صنعت‌های ذکر شده پایان‌نامه‌ای بنویسد باید از نظام موضوعاتی و مسائل مورد نیاز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوزستان تدوین شده است، موضوعی را انتخاب کند.
رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی خوزستان از طرح جدیدی که توسط این دانشگاه قرار است اجرا شود خبر داد و گفت: برای اعطای تسهیلات به دانشجویان با چندین بانک تفاهم نامه امضا شده تا با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه از طریق بانک‌ها برای دانشجویان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شود.
 
 
وی افزود:  دانشجو از ابتدای تحصیل نیاز به پرداخت هزینه به صورت یکجا ندارد بلکه از تسهیلات وام صندوق رفاه دانشجویی و بانک‌های عامل استفاده می‌کند.
وی درباره میزان تخصیص و نحوه پرداخت اقساط گفت: تخصیص‌های لازم به تناسب میزان شهریه و اعتبار دریافتی از بانک ها صورت می‌گیرد و نحوه پرداخت اقساط نیز با کارمزد پائین و به صورت قرض الحسنه است.
_____________________________________________________________________________________________
 
*سردبیر: سمیه همت پور
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار