رییس اداره زندان کاشان گفت: جمعیت کیفری این شهرستان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۷۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷ 23 July 2020

محسن محبوبی در نشست هم‌اندیشی مسوولان قضایی کاشان در زمینه ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان این شهرستان، اظهار داشت: رویه مرجع قضایی با اجرای مجازات جایگزین موجب این کاهش شده است.

وی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس و افزایش مهلت قانونی تامین وثیقه برای محکومان مالی منجمله راهکارهای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌هاست.

رییس اداره زندان کاشان به اهمیت حضور قاضی در زندان‌ها نیز اشاره و بیان کرد: حضور مستمر قاضی در این زندان موجب شده است تا بسیاری از مشکلات مددجویان برطرف شود که امیدواریم این رویه تداوم داشته باشد.

وی در ادامه تشریح کرد: مواد مخدر ۲۵ درصد، دزدی ۲۱ درصد و مسائل مالی ۲۰ درصد جرایم و محکومیت‌ها را در حال حاضر شامل می‌شود.

محبوبی اضافه کرد: بر اساس آمار ۴۴ درصد زندانیان تحصیلات ابتدایی، ۲۷ درصد راهنمایی، ۲۲ درصد دیپلم، چهار درصد مدرک کارشناسی و بالاتر دارند و پنج درصد جوانان، ۶۷ درصد میانسال، ۲۶ درصد بزرگسال و ۲ درصد کهنسال هستند.

وی همچنین گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی موجب شده است تا در سه سال گذشته یک هزار و ۸۵۰ نفر در آزمون‌های سراسری قرآن و سایر مسابقه‌های استانی و کشوری حضور یابند و رتبه‌های اول تا سوم از جمله در رشته‌های حفظ، قرائت و اذان را به دست آورند.

رییس اداره زندان کاشان افزود: توسعه فعالیت‌های ورزشی هم از دیگر برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان بوده است که در این چارچوب بیش از ۱۰۰ نفر در سه سال گذشته با شرکت در رقابت‌های ورزشی موجب کسب رتبه‌های برتر در استان اصفهان و کشور شدند.

وی یادآور شد: این زندان در سال ۱۳۵۲ برای پذیرش ۲۵۰ نفر ساخته شد و اکنون با کمبود فضای آموزشی، مهارت‌آموزی و ورزشی برای مددجویان روبه‌رو ست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار