رییس پلیس راهور استان اصفهان از کاهش ساعت اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد در کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: اجرای این طرح از روز شنبه چهارم مرداد در ساعت‌های صبح متوقف شد و فقط از ساعت ۱۷ تا ۲۲ فعال است.
کد خبر: ۸۷۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 22 July 2020

سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته حمل و نقل ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، مقرر شد که اجرای طرح زوج و فرد در ساعت‌های صبح لغو شود تا مردم بهتر بتوانند به امور خود در هسته مرکزی این شهر برسند اما ساعت اجرای آن در بعدازظهر و شامگاه یعنی ۱۷ تا ۲۲ برای جلوگیری از ابجاد ترافیک سنگین و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همچنان فعال است.

وی با بیان اینکه با وجود اطلاع رسانی صورت گرفته، تخلف ورود به طرح زوج و فرد در اصفهان زیاد است، افزود: ورود به محدوده زوج و فرد و سرعت بیش از حد مجاز در بزرگراه‌ها، بیشترین تخلف‌های رانندگی در این کلانشهر در چند هفته اخیر بود.

محمدی در باره اینکه با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا چرا طرح زوج و فرد بطورکلی در اصفهان لغو نشد، توضیح داد: این کلانشهر با ترافیک زیادی بویژه در ساعت‌های عصر و شب مواجه است و اگر طرح زوج و فرد اجرا نشود، نمی‌توان این ترافیک را بویژه در هسته مرکزی شهر بخوبی کنترل کرد.

وی به مصوبه شورای ترافیک اصفهان در باره خرید طرح ترافیک اشاره و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح توسط شهرداری در حال آماده‌سازی است که در صورت اجرای آن، طرح زوج و فرد که جریمه سنگین یکصد هزار تومانی به همراه دارد، اجرا نمی‌شود بلکه از آن پس افرادی‌ که مجبور به ورود به محدوده طرح هستند می‌توانند آن را با رعایت ضوابطی و با هزینه بسیار کمتر بخرند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان همچنین از افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک خبر داد و گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعه‌کنندگان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ساعت کار این مراکز از روز شنبه چهارم مرداد تا ۱۷ افزایش یافت.

محمدی با تاکید بر اینکه میزان تعویض پلاک در هفته‌های اخیر بدلیل حساسیت‌های پیش آمده در جامعه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با وجود اطلاع رسانی انجام شده هنوز بیشتر مردم ساعت‌های اول صبح برای تعویض پلاک مراجعه می‌کنند که منجر به صف‌های طولانی می شود در حالی که از ساعت ۱۳ ظهر به بعد، این مراکز بسیار خلوت هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کلاس‌ها و آزمون‌های رانندگی با رعایت دستورهای بهداشتی در حال برگزاری است، اظهار داشت: خبری که چند روز پیش در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر لغو آزمون‌های رانندگی در تیر منتشر شد، کذب بود و پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) در حال پیگیری عوامل اصلی انتشار این خبر نادرست است.

رییس پلیس راهور اصفهان از واگذاری چند آموزشگاه رانندگی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: ۲ آموزشگاه رانندگی ویژه در اصفهان و کاشان، یک آموزشگاه موتورسیکلت در کوهپایه و یک آموزشگاه پایه دوم در تیران و کرون واگذار می‌شود که شهروندان می‌توانند از پنجم تا پانزدهم مرداد با تماس با نیروی انتظامی در باره آن اطلاعات کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار