مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کاشان گفت: میانگین سنی فوت‌شده‌های کرونایی در آقایان و بانوان ۷۱ سال است، کم سنگ‌ترین فوت‌ شده پسر ۴ ماهه و مسن‌ترین آن پیرمرد ۹۹ ساله بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 21 July 2020

غلامعلی ساران امروز با بیان اینکه مظلوم‌ترین قشری که در ایام کرونا دغدغه زندگی و خانوادگی داشتند کارکنان آرامستان‌ها بوده‌اند، اظهار کرد: فرایند سازمان آرامستان‌ها با دیگر سازمان‌ها فرق دارد به‌ نحوی‌که کارکنان ما همیشه در غم و اندوه به سر می‌برند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کاشان با اشاره به اینکه پرسنل ما نیز مثل پرسنل بیمارستان در خط مقدم بوده‌اند، افزود: برخی از پرسنل ما دچار کرونا شدند که خانواده‌هایشان حاضر به ترک آن‌ها شده بودند اما فوتی در بین آن‌ها نبوده است.

وی بابیان اینکه در فروردین و اسفند شرایط سختی داشتیم، تصریح کرد: از مسؤولان شهرستان و نخبگان توقع داشتیم برای سرکشی و تشکر از پرسنل به سازمان مراجعه و به بچه‌ها دلداری بدهند اما به‌ جز شهردار هیچ‌کدام از مسؤولان سراغی از ما نگرفتند.

ساران گفت: برخی از مردم و روحانیون در ماه مبارک رمضان با زبان روزه به‌ صورت خودجوش به ما کمک کردند و شبانه‌روز پای‌کار ایستادند که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کاشان درباره شرایط دفن متوفیان ویروس کرونا گفت: دفن افراد مبتلا به کرونا بر اساس پروتکل‌های تعریف‌ شده وزارت بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی با حساسیت و نهایت نظم و دقت در موارد شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از اول فروردین ۹۹ تا پایان تیرماه ۹۹ کل آمار متوفی ۸۹۹ نفر بوده است، افزود: ۴۸۶ نفر مرد، ۳۶۱ زن و ۵۲ نوزاد فوت کرده‌اند؛ میانگین افراد فوتی روزانه در کاشان ۷ نفر است، متوفیان خاک‌سپاری شده در دارالسلام گلابچی ۲۸۸ نفر و متوفیان خاک‌سپاری شده در دیگر قبرستان‌ها ۶۱۱ نفر است.

ساران میانگین سنی فوت‌شدگان در مردها را ۶۹ و در خانم‌ها ۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: مسؤولان شهرستان همت کنند تا همه متوفیان در دارالسلام کاشان دفن شوند چون از نظر آیین‌نامه بهداشتی در سطح شهر نباید دفنی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های با اشاره به اینکه تعداد کل شهدای کاشان هزار و ۸۰۰ نفر است که ۹۲۴ شهید در گلزار شهدای دارالسلام خاک‌سپاری شده‌اند، افزود: تعداد ۶۲ شهید مدافع حرم نیز در گلزار شهدای دارالسلام خاک‌سپاری شده‌اند.

وی با بیان اینکه امکان ارائه مجزای آمار و ارقام فوتی‌های کرونایی در کاشان را ندارد، افزود: درصد فوت‌شده‌های ویروس کرونا ۶۲ درصد آقایان و ۳۸ درصد بانوان بوده است.

ساران میانگین سنی فوت‌شده‌های کرونایی در آقایان و بانوان را ۷۱ سال عنوان کرد و افزود: کم سنگ‌ترین فوت‌شده پسر ۴ ماهه و مسن‌ترین آن پیرمرد ۹۹ ساله بوده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا، از برگزاری تجمع و مراسم در محوطه آرامستان‌های کاشان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه دفن اموات کرونایی در آرامستان‌های کاشان ادامه دارد، اذعان داشت: به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا خانواده‌های اموات باید بر عدم تجمع و برگزاری هرگونه مراسم تشیع و تدفین در آرامستان‌ها توجه لازم را داشته باشند.

ساران ادامه داد: خانواده‌ متوفیان باید از همراه آوردن گروه‌های سنی پرخطر مانند بیماران، خردسالان و افراد کهن‌سال به مراسم تشیع و تدفین خودداری کنند چراکه ورود این افراد به آرامستان‌ها سلامتی‌شان را به خطر می‌اندازد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کاشان گفت: از شهروندان انتظار می‌رود در اجرای تصمیم ممنوعیت تردد در آرامستان‌ها و گلزار شهدا در این ماه‌های پرخطر همانند گذشته همکاری لازم را به همکاران خدمتگزار سازمان آرامستان‌های کاشان داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار